محمدمهدی افضلی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در شرایطی که هر سال میلیاردها ریال جوایز نقدی و غیرنقدی برای صاحبان حسابها در بانکها اختصاص مییابد، اما کالاهای صنایعدستی سهم ناچیزی در سبد جوایز غیر نقدی این مؤسسات مالی دارند.
وی افزایش سهم صنایعدستی در جوایز بانکها را زمینهساز توسعه و معرفی هنرهای سنتی و حمایت از هنرمندان شاغل در این صنعت برشمرد و افزود: بر خلاف حمایتهای دولت مبنی بر استفاده بانکها از کالاهای صنایعدستی در سبد جوایز غیر نقدی مشارکت چندانی از سوی مؤسسات مالی در این زمینه مشاهده نمیشود.
افضلی با اشاره به اقدام دستگاههای اجرایی برای تهیه هدایای اداری از صنایعدستی خاطرنشان کرد: در صورتی که صنایعدستی به عنوان یک هدیه عرضه شود، علاوه بر نتایج مثبت عرصه صنایعدستی موجب معرفی این کالاها به مردم و آشنایی آنها با هنرهای سنتی میشود.
وی نقش رسانههای گروهی را در تبلیغ صنایعدستی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: از آن جا که صدا و سیما بیشترین تعداد مخاطب در بین سایر رسانهها را دارد، میتواند از صنایع دستی به عنوان بخشی از تزئینات دکور برنامههای خود استفاده کند که به طور قطع تأثیر فراوانی در ترغیب مردم در خرید و استفاده از کالاها و تولیدات هنرهای سنتی دارد.
مدیر امور فرهنگی میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان کرمان گفت: کالاهای صنایعدستی به منظور حمایت از هنرمندان فعال در این عرصه در سبد جوایز غیر نقدی بانکها و مؤسسات مالی قرار گرفت.
انتهای پیام/ب20/ژ1001