اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌دنبال پسروی دریاچه ارومیه

204 هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی به مخاطره افتاده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: به‌دنبال کاهش 14 درصدی بارش باران نسبت به سال گذشته پسروی دریاچه ارومیه، 204 هزار هکتار از اراضی استان را با مخاطره روبه‌رو کرده است.

204 هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی به مخاطره افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در دیدار جهادگران و مدیران سازمان جهاد کشاورزی با آیت‌الله مجتهدشبستری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز از فرصت ایجاد شده برای جهادگران برای دیدار با نماینده مقام عظمای ولایت در استان تقدیر کرد.

وی اظهار کرد: تمام جهادگران با دل و جان و با پیروی از مقام عظمای ولایت در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای رشد و ارتقای جایگاه کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی به‌خصوص بخش‌های دامی، زراعی، باغی، صنایع تبدیلی، گلخانه‌ای و همچنین استفاده از فناوری‌های جدید در بخش‌ها، با نگاه امیدوار به آینده روشن، تلاش خویش را صدچندان می‌کنند.

محمدیان گفت: جهادگران ماهیت وجودی خویش را مدیون اسلام، انقلاب و رهبری می‌دانند و در راه عظمت و سربلندی کشور عزیز اسلامی لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.

وی افزود: در همین زمینه به همت جهادگران در هفته جاری 91 پروژه عمرانی– زیربنایی در مناطق روستایی و عشایری استان افتتاح و نزدیک به چهار هزار و 500 نفر از روستاییان و عشایر استان، از مزایای اشتغال دایم در بخش کشاورزی بهره‌مند می‌شوند. 

محمدیان با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه همه محصولات کشاورزی به‌صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون 40 درصد از اعتبارات سازمان صرف بخش فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی می‌شود و تلاش شده است از این طریق در گسترش صادرات محصولات مازاد کشاورزی استان اقدامات عملی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به کاهش 14 درصدی بارش باران نسبت به سال گذشته در برخی از مناطق استان و محدودیت منابع آبی افزود: این چالش‌ها بخش کشاورزی استان را با مشکل روبه‌رو کرد و در این زمینه پسروی دریاچه ارومیه،  204 هزار هکتار از اراضی استان را به مخاطره انداخته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مجموع اراضی مستعد آبیاری تحت‌فشار را در آذربایجان‌شرقی 138 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 43 هزار هکتار از اراضی به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شده است.

محمدیان با بیان اینکه به منظور بهینه‌سازی مصرف آب در سال گذشته 260 میلیارد ریال کمک دولتی برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار در استان هزینه شده است، افزود: با اجرای همه پروژه‌های تعریف شده همچون تصفیه پساب هفت شهر بزرگ استان، حجم قابل توجهی از آب آبیاری استحصال شده، صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول