اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

گندم تولیدی در اردبیل عاری از بیماری‌های قارچی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: گندم تولید شده در اردبیل فاقد هرگونه بیماری قارچی و به ویژه فوزاریوم است و ادعاها در این زمینه بی‌پایه و بنیان است.

گندم تولیدی در اردبیل عاری از بیماری‌های قارچی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد‌ایمانی عصر امروز همزمان با هفته جهاد کشاورزی در نشست با خبرنگاران در مورد بیماری فوزاریوم و علل به وجود آمدن آن اظهار داشت: بیماری فوزاریوم به مانند سایر بیماری‌های غلات برای اپیدمی شدن سه شرط عامل بیماری، نوع قارچ و میزبان حساس نیاز دارد که در شرایط رطوبتی زمینه رشد و گسترش این بیماری بیشتر است به طوری که همچون استان‌های شمالی کشور در منطقه مغان نیز به دلیل رطوبت بیشتر امکان بروز این بیماری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری رعایت تناوب کشت و شناسایی به موقع کانون بیماری است که می‌توان به سرعت آن را برطرف کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در منطقه مغان با توجه به اینکه تناوب کشت در بین محصولات گندم و ذرت رعایت نمی‌شود شاهد بروز این بیماری هستیم که ما در حد امکان با سمپاشی و راه‌های کنترلی بیولوژیک سعی داریم آسیب آن را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به وجود 20 نوع فوزاریوم اشاره کرد و گفت: همه آنها خطرناک نیستند بلکه در زراعت گندم با دز پایین‌تر فوزاریوم آسیب جدی به زراعت وارد می‌کند ولی امسال پاک‌ترین و کم‌خطر‌ترین تولید گندم را در استان شاهد هستیم.

عبد ایمانی گندم مغان را از لحاظ کیفیت به ویژه گندم مزارع دیم را مناسب و با کیفیت ارزیابی کرد و گفت: تنها در سه استان اردبیل، گلستان و مازندران گندم با رطوبت 14 درصد خریداری می‌شود در حالی که در کشور این خرید با رطوبت 12 درصد انجام می‌شود که در نگهداری گندم در سیلوها و انبار‌ها نیز 10 درصد رطوبت معیار و شاخص است.

این مسئول یادآور شد: امسال با دستور استاندار اردبیل در اولویت اول خرید و ذخیره‌سازی گندم مزارع دیم به عنوان مرغوب‌ترین گندم کشور با خاصیت نانوایی بیشتر در اولویت قرار دارد که با همکاری اداره کل غله در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده است.

کسب مجوز استخدام 65 نفر مهندس کشاورزی در شاخه‌های مختلف

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی چارت سازمانی ما به یک‌هزار و 381 نفر رسید که در سال‌های اخیر با بازنشستگی‌ها و تعدیل نیرو ما مکلف شدیم به ازای هر سه نفر خروجی یک نفر جدید را استخدام کنیم.

عبد ایمانی در مورد استخدام مهندسان ناظر نیز تصریح کرد: نحوه استخدام آنها در سایت وزارت جهاد کشاورزی با اولویت‌های تعیین شده آمده است که افراد با مراجعه به سایت می‌توانند آخرین اطلاعات را از این طریق دریافت کنند.

وی با یادآوری اینکه 5 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در استان اردبیل وجود دارد، ادامه داد: 4 هزار نفر از آنها بیکار هستند که با توجه به ظرفیت و استعداد بخش کشاورزی می‌توان به سرعت این مشکلات را برطرف کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به بهره‌وری نیروی انسانی در بخش کشاورزی به عنوان یک استعداد فوق‌العاده اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به اینکه کشاورزی در اولویت اول دولت و مسئولان استان است باید در این حوزه یک تحول جدی رخ دهد که امیدواریم با اختصاص 185 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری کشاورزی از این ظرفیت استفاده درست کرد.

عبدایمانی به جلسات مستمر کار گروه توسعه کشاورزی در استان و آمادگی برای واگذاری زمین و تسهیلات مورد نیاز با اولویت فارغ‌التحصیلان کشاورزی بومی اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه و در قالب طرح ضربتی 27 هزار هکتار اراضی مستعد شناسایی شده که علاقمندان این بخش می‌توانند با 10 درصد آورده شخصی از تسهیلات کم‌بهره 7 درصد به ازای هر نفر متقاضی 30 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

این مسئول بیان داشت: از زمان شکل‌گیری این کارگروه 11 میلیارد تومان طرح مصوب شده که در این زمینه 550 میلیون تومان تاکنون به عنوان نخستین تخصیص بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

برکناری مدیریت درست نیست تغییر مدیریت مدنظر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبد‌ایمانی با اشاره به تغییرات و جابجایی مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌های مختلف و همچنین تغییر در سطح مدیریت منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان ادامه داد: به کار بردن کلمه برکناری درست نیست بلکه آزاد شدن از مسئولیت و تغییر مدیریت شایسته چنین عنوانی است به طوری که هیچ تغییر مدیریتی در استان بدون نظر استاندار انجام نمی‌شود و در مورد رحیمی مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل نیز جابجایی با موافقت استاندار بوده است و موضوع اجازه ندادن ورود سرپرست این مجموعه به جلسات استانداری صحت ندارد.

وی به دو تغییر مدیر شهرستان‌ها واکنش نشان داد و تصریح کرد: در 20 روز گذشته مدیر‌جهاد کشاورزی مشگین‌شهر و گرمی تغییر یافتند که مدیران قبلی و جدید از مدیران توانمندی بودند اما با تشخیص و مصلحت این تغییرات و جابجایی‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: در هر جا ضعف مدیریت مشاهده شود به یقین اقدام به برکناری یا جابجایی می‌کنیم و به یقین جابجایی مدیریت نیز اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول