اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

شبهه‌آفرینی، سلاح جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شبهه‌آفرینی از ابزارهای دشمن در جنگ نرم است که باید با اطلاع‌رسانی درست از آن جلوگیری کرد.

شبهه‌آفرینی، سلاح جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، پرویز آژیده، اعتمادسازی را در مجموعه وظایف روابط عمومی‌ها، مهم ارزیابی و اظهار کرد: ارائه آمار مبتنی بر واقعیت، لازمه اعتمادسازی است و اگر مردم بین آمار منتشر شده از سوی روابط عمومی‌ها و مشاهدات عینی خود تناقض ببینند دیگر اعتمادی به ما نخواهند داشت.

وی با تاکید بر پرهیز از غلو در انتشار آمار و اطلاعات از سوی روابط عمومی افزود: مردم باید بدانند که روابط عمومی آینه شفافی است که واقعیت‌ها را منعکس می‌کند و این موضوع بر اصالت کار روابط عمومی تاثیر مثبت دارد.

آژیده، شبهه‌آفرینی را یکی از ابزار دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید عرصه جنگ نرم را با در اختیار داشتن اطلاعات صحیح و به‌روز مدیریت کنند و از به‌وجود آمدن شبهات و اوج گرفتن شایعات در درون دستگاه‌ها و در سطح جامعه جلوگیری کنند.

آژیده، ابتکار و خلاقیت در روابط عمومی را یک ضرورت توصیف و اضافه کرد: روش‌های سنتی در روابط عمومی در جای خود ارزشمند است اما فناوری‌های جدید ایجاب می‌کند که با ابتکار و خلاقیت از روش‌های نوینی که در برقراری ارتباط با مخاطب موثر است، استفاده کنیم.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نظارت بر ضابطه‌مندی و قانونگرایی در دستگاه‌ها، مسئولیت شرعی و قانونی روابط عمومی است، گفت: اگر در دستگاهی رابطه بر ضابطه حکومت کند و در این میان روابط عمومی صرفاً ناظر و بی‌تفاوت باشد، نابخشودنی است چراکه مردم روابط عمومی را در اینگونه موارد مرجع پاسخگویی می‌دانند.

وی روابط عمومی را مغز متفکر سازمان دانست و افزود: رصد مسائل در حوزه اجرایی و جمع‌بندی نظرات و ایده‌ها و ارائه آنها به مدیر سازمان از وظایف مهم روابط عمومی‌ها است.

آژیده با بیان اینکه برخی از مدیران روابط عمومی ارتباط موثری با مدیریت سازمان ندارند، خاطرنشان کرد: تعامل بین روابط عمومی و مدیر سازمان بسیار مهم است چراکه موجب می‌شود مدیر با نگرش بهتر به دستگاه متبوع خود آینده روشنی را برای آن ترسیم کند.

وی، تقویت جایگاه روابط عمومی‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید بین انتظارات و توانمندی‌‌های روابط عمومی تناسب وجود داشته باشد و برای این منظور لازم است مدیران به جایگاه روابط عمومی، توجه بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه انسجام درون‌سازمانی و تقویت همدلی بین کارکنان دستگاه را یکی از ماموریت‌های روابط عمومی دانست و گفت: روابط عمومی در حوزه سازمانی خود باید برای رفع دغدغه و نگرانی همکاران سازمان بکوشد و به گونه‌ای عمل کند که آنها، روابط عمومی را یار و غمخوار خود بدانند.

وی تصریح کرد: مسئول روابط عمومی باید یک فرد برونگرا باشد و فاصله بین کارکنان سازمان و مدیریت را با فراهم کردن زمینه ارتباط از بین ببرد.

آژیده اظهار کرد: روابط عمومی همچنین در بعد منزلتی باید به همکاران و خانواده‌های آنان توجه داشته باشد و برای ارتقای انگیزه در کارکنان سازمان، از تحریک عواطف انسانی غفلت نکند.

وی همچنین با تاکید بر نقش فرهنگ‌سازی روابط عمومی‌ها افزود: توجه به منزلت کارکنان و خانواده‌های آنان را با ترتیب دادن برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، به‌عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی خود تعریف کرده و از اوقات فراغت جامعه مخاطب در این راستا استفاده کنید.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اخلاق‌مداری و تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه‌های اداری گفت: روابط عمومی‌ها از فرصت خدمت به مردم برای کسب منزلت معنوی استفاده کنند و همواره اخلاق را در محیط کار خود سرلوحه قرار دهند. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول