اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

اجرای طرح جامع امامزاده اسحاق (ع) شفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از آغاز عملیات اجرایی طرح جامع امامزاده اسحاق (ع) شفت به‌زودی خبر داد.

اجرای طرح جامع امامزاده اسحاق (ع) شفت

حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت امامزاده اسحاق (ع) در شفت اظهار کرد: درآمد سالانه امامزاده اسحاق (ع) بین 90 تا 100 میلیون تومان است.

وی امامزاده اسحاق (ع) را دارای سه خادم عنوان کرد و افزود: طرح جامع امامزاده اسحاق (ع) با وسعت 941 متر مربع در یک طبقه و به ارتفاع پنج متر تهیه شده است.

عادلی از آغاز عملیات اجرایی طرح جامع امامزاده اسحاق (ع) به‌زودی خبر داد و تصریح کرد: در حال برگزاری مناقصه طرح مذکور هستیم.

مدیرکل اوقاف گیلان هزینه اولیه اجرای طرح جامع امامزاده اسحاق (ع) را یک میلیارد و 500 میلیون تومان پیش‌بینی کرد و گفت: نداشتن شانه خاکی، محافظ جاده و خط‌کشی از مشکلات مسیر 14 کیلومتری امامزاده اسحاق (ع) است ضمن اینکه تردد خودروها در هنگام مه با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به فاصله 35 کیلومتری زمینی امامزاده اسحاق (ع) تا امامزاده ابراهیم (ع)، خاطرنشان کرد: فاصله هوایی بین دو بقعه مذکور چهار کیلومتر است و با توجه به فضای جنگلی منطقه، اجرای طرح تله‌کابین بین دو امامزاده جذابیت بسیار دارد و می‌تواند برای شهرستان شفت اشتغالزایی ایجاد کند و درآمدزا باشد.

عادلی به نحوه هزینه درآمد بقاع متبرکه اشاره کرد و یادآور شد: نذورات بقاع متبرکه طبق برنامه پنج ساله به صورت 40 درصد عمرانی در همان بقعه، 15 درصد متمرکز فرهنگی در بقعه، پنج درصد متمرکز فرهنگی در استان و 30 درصد بابت هزینه‌های جاری اختصاص می‌یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه برنامه‌های ترویج فرهنگ علوی و اخلاقی در بقاع متبرکه استان انجام می‌شود، بیان کرد: امسال چهار بقعه در شهرستان‌های شفت و فومن ساخته می‌شود و برای هر کدام 30 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول