اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

هزینه‌ای بالغ بر 464 میلیون ریال برای حمایت از خانواده زندانیان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از زندانیان نهبندان گفت: برای توزیع سبدهای مختلف میان خانواده‌های زندانیان پارسال اعتباری بالغ بر 464 میلیون ریال هزینه شده است.

هزینه‌ای بالغ بر 464 میلیون ریال برای حمایت از خانواده زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، روح‌الله حسینی در جلسه مجمع عمومی نسیم مهر و حمایت از زندانیان شهرستان نهبندان اظهار کرد: دستگاه قضایی برای پایداری امنیت و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید با متخلفان برخورد کند.

وی ادامه داد: برخی از افراد با شکستن خط قرمز هنجارها در جامعه سبب می‌شوند دستگاه قضا وارد عمل شده و با آن‌ها برخورد قانونی کند.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان نهبندان تصریح کرد: تاکنون نهادی در هیچ کجای دنیا پیدا نشده است که بتواند جایگاه سرپرست خانواده زندانی را برای اعضای خانواده پر کند؛ انجمن حمایت از زندانیان به خاطر برطرف کردن بخشی از مشکلات مالی و روانی خانواده‌ها تشکیل شده است.

حسینی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان علاوه بر کمک و دستگیری از خانواده‌های زندانیان رسالتی خطیر و حساس دارد، افزود: برای کمک و حمایت از این خانواده‌ها باید طوری رفتار کنیم که کرامات انسانی و احترام انسان‌ها زیر سؤال نرود و حس و جنبه منت نهادن به وجود نیاید.

وی تعداد پرونده‌های زیرپوشش این انجمن را 263 فقره دانست و اظهار کرد: از این تعداد 199 پرونده دائم، 40 پرونده موقت و 14 پرونده موردی هستند.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان نهبندان با اشاره به اینکه هشت خانواده و 14 فرزند بزه‌دیده طی سال گذشته 155 میلیون ریال از این انجمن کمک دریافت کردند، گفت: به منظور شناسایی خانواده‌های نیازمند طی سال گذشته 58 مورد استعلام از زندان‌ها اخذ شده که از این تعداد 44 پرونده جدید تشکیل شده است.

حسینی اضافه کرد: تاکنون شش خانواده به کمیته امداد و دو خانواده به بهزیستی شهرستان برای حمایت معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این انجمن از 153 دانش‌آموز و 10 دانشجو حمایت می‌کند و طی سال گذشته به منظور اشتغال‌زایی 22 نفر به صندوق مهر امام رضا (ع) نهبندان معرفی شدند که از این تعداد 12 نفر تسهیلات دریافت کردند.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان نهبندان درآمدهای سال گذشته این انجمن را بیش از 551 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و خیرین عنوان کرد و افزود: برای توزیع سبدهای غذایی، درمان، تحصیل، امور اداری و بیمه طی سال گذشته اعتباری بالغ بر 464 میلیون ریال هزینه شده است.

حسینی از پیگیری گرفتن زمین جهت ایجاد ساختمانی برای انجمن در شهرهای نهبندان و شوسف از طریق نهاد ریاست جمهوری و اداره ‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان ‌جنوبی خبر داد و گفت: پیگیری پنج نامه و درخواست مردمی در سفر چهارم هیئت دولت به شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول