اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

نهبندان نیازمند ایجاد ندامتگاه است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: این شهرستان نیازمند ایجاد ندامتگاه برای مجرمان است چراکه هم‌ا‌کنون برای جابه‌جایی این افراد مشکلات فراوانی وجود دارد.

نهبندان نیازمند ایجاد ندامتگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی در جلسه مجمع عمومی نسیم مهر و حمایت از زندانیان شهرستان نهبندان اظهار کرد: یکی از انجمن‌های فرهنگی و معنوی تشکیل شده در این شهرستان انجمن حمایت از زندانیان است چرا که علاوه بر انجام امور دینی و فرهنگی، سیره و اندیشه‌های اولیای خداوند را در جامعه ترویج و تعمیق می‌بخشد.

وی خانواده را مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین رکن اجتماع دانست و تصریح کرد: وقتی یکی از اعضای خانواده‌ به ویژه سرپرست به دلیل جرم و جنایت روانه زندان می‌شود؛ خانواده دچار چالش و معضلات فکری، روانی، عاطفی، مالی و فرهنگی بسیاری می‌شود.

فرماندار نهبندان اشاعه و رواج مواد مخدر در جامعه را یکی از توطئه‌های دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و افزود: بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد و مواد مخدر دارد.

شرافتی اضافه کرد: امروزه نسل جوان جامعه به دلیل فقرهای عاطفی و اجتماعی که از طرف خانواده بر آن‌ها وارد می‌شود؛ خلأ احساس می‌کنند و در نخستین گام به سراغ اعتیاد می‌روند.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون اکثر زندانیان را مصرف‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و دیگر عاملان مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ریشه بروز برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی، جرم‌ و جنایت‌ها را باید در رفتار و نحوه پاسخگویی مسئولان و مدیران جست‌وجو کرد، گفت: وقتی مدیران و مسئولان با مراجعه جوانان برای اشتغال پاسخ درستی به آن‌ها ندهند و نیازهای اولیه زندگی خانواده‌ها را تامین نکنند در حقیقت ناامیدی و گرایش جوانان به راه خلاف کلید می‌خورد لذا می‌طلبد که دولتمردان در پاسخگو‌یی و رفع نیازهای مردم توجه و تلاش مضاعف داشته باشند.

فرماندار نهبندان اضافه کرد: اولویت نخست و نگاه ویژه دستگاه‌های اجرایی و کارگزاران دولت به خانواده برای جلوگیری از ورود و بروز آسیب‌هاست و وقتی خانواده به هر دلیلی دچار آسیب و مشکل شد وظیفه مسئولان است که این معضلات را برطرف کنند.

شرافتی با اشاره به اینکه امروزه باید اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و معنوی به صورت کاربردی در جامعه انجام شود، خاطرنشان کرد: نهادینه‌ شدن فرهنگ‌ دینی اسلامی در جامعه خود به خود از بروز ناهنجاری‌ها و جرم و جنایت جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از مردم نهبندان نسبت به اینکه برای ساخت زندان در این منطقه اعتبار اختصاص داده‌ایم، اعتراض دارند و می‌گویند که این اعتبارات باید به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تعلق بگیرد، افزود: توزیع متوازن اعتبارات در سرفصل‌های مختلف کاری را در نهبندان مد‌نظر داریم و بر‌اساس نیازها و ظرفیت‌ها اعتباراتی را در نظر می‌گیرم.

فرماندار نهبندان ادامه داد: در جابه‌جایی مجرمان و قاچاقچیان به مرکز خراسان‌ جنوبی نیروی انتظامی شهرستان با مشکلات فراوانی روبروست.

این مسئول اضافه کرد: بسیاری از مجرمان و سوداگران مرگ دستگیر شده در این شهرستان غیربومی هستند لذا جای دارد که حداقل یک ندامتگاه یا زندان در نهبندان ایجاد شود.

شرافتی وجود تفکر دینی، پایبندی به اعتقادات اسلامی و تبعیت و تاسی از ارزش‌های معنوی و ائمه (ع) را جزو شاخص‌های مهم در کاهش بروز آسیب‌ها و چالش‌ها در خانواده‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول