اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس:

موقوفات فردوس سنددار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس از سنددار شدن همه موقوفات و رقبات این شهرستان تا پایان برنامه پنجم خبر داد.

موقوفات فردوس سنددار می‌شود

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: حفظ موقوفات در قبال اسناد مالکیت آن است، از این رو سازمان اوقاف با انعقاد تفاهمنامه‌ای با اداره ثبت اسناد مصمم شده تا اسناد مالکیت موقوفات و رقبات شهرستان فردوس را تهیه کند.

وی گفت: اخذ سند مالکیت با هدف تثبیت موقوفات و جلوگیری از تعرض به آن انجام می‌شود که با انعقاد تفاهمنامه مقرر شد تا پایان برنامه پنجم برای تمامی موقوفاتی که تاکنون اسناد مالکیت صادر نشده، سند مالکیت رقبات موقوفه صادر شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس افزود: با روندی که در حال حاضر برای اخذ سند مالکیت رقبات پیش رو داریم پیش‌بینی‌ می‌شود که اخذ اسناد مالکیت برای موقوفات و رقبات شهرستان فردوس حدود 140 سال به طول انجامد.

خدایی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در قالب تفاهمنامه برای انجام داده آماری پرونده‌های ثبتی یک نفر نیرو را به اداره ثبت اسناد شهرستان معرفی و نیروی مذکور اطلاعات ثبتی را وارد سیستم اداره ثبت اسناد می‌کند تا سند مالکیت برای موقوفات شهرستان صادر شود.

وی یادآور شد: تا زمانی که اسناد مالکیت صادر نشود موقوفات دائماً در معرض تعرض قرار می‌گیرد و مشکلات زیادی را نیز به وجود می‌آورد.

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس اظهار امیدواری کرد، تا با اجرای طرح اخذ سند مالکیت برای موقوفات و رقبات شهرستان فردوس حداکثر تا پایان برنامه پنج ساله پنجم سند مالکیت صادر شود.

خدایی گفت: شهرستان فردوس دارای 533 موقوفه و 2 هزار و 953 رقبه است که از این تعداد 126 موقوفه فاقد درآمد و 11 موقوفه نیز از اشتراک تولیت و ناظر موقوفه برخوردار است.

وی تعداد موقوفات غیرمتصرفی شهرستان فردوس را 44 مورد و تعداد رقبات غیرمتصرفی را 406 مورد اعلام کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون تعداد 12 مورد وقف جدید به مجموعه موقوفات شهرستان فردوس اضافه شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول