اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس تأکید کرد

لزوم کارشناسی قیمت اجاره موقوفات در ملایر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم کارشناسی قیمت اجاره موقوفات در ملایر تأکید کرد.

لزوم کارشناسی قیمت اجاره موقوفات در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌نعمت چهاردولی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با مسئولان اوقاف ملایر و استان همدان، با اشاره به میزان تأکیدات و اهمیت وقف در شرع اسلام، اظهار کرد: تمام هدف دین بر این است که مردم در زندگی خود آسایش و آرامش ببینند که در این راستا نیز مباحث مختلفی نظیر وقف و موقوفات وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بحث اطلاع‌رسانی وقف و موقوفات باید عمیقاً کار کرد، گفت: وقف نعمتی است که سبب آبادی می‌شود و هزینه‌کرد درآمدی که از موقوفات حاصل می‌شود نیز براساس اصول و قانون شریعت است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قیمت اجاره موقوفات در ملایر باید کارشناسی و توجه شود، ابراز داشت: این مهم سبب می‌شود که قیمت اجاره دو زمین موقوفی با یک موقعیت یکسان، مشابه باشد و ذهنیت‌های نادرست در ذهن عامه شکل نگیرد.

وی خطاب به مسئولان اوقاف متذکر شد: در راستای آگاه‌سازی عامه مردم، فعالیت‌ها و اقدامات اوقاف و امور خیریه را رسانه‌ای کنید تا مردم در جریان قرار بگیرند.

چهاردولی با اشاره به درآمد موقوفات و اوقاف، تصریح کرد: اگر چه ما می‌خواهیم اوقاف کسب درآمد کند اما درصدد نیستیم که این مجموعه به مؤسسه‌ای تجاری تبدیل شود چرا که باید مجموعه‌ای خدمت‌رسان باشد و هدف اصلی وقف نیز همین است.

وی با بیان اینکه مطالبه مردم ملایر این است که چه میزان از درآمدی که از اوقاف حاصل می‌شود، صرف آبادی و خدمت‌رسانی در این شهرستان می‌شود بر لزوم اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی هزینه‌کرد درآمد موقوفات تأکید کرد تا مردم نیز در جریان قرار گیرند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بحث اجاره موقوفات باید به گونه‌ای عمل شود که اصل عدالت رخ دهد و نوع برخورد اوقاف روشنگرانه باشد تا سبب رشد و پویایی بیش از پیش وقف در شهرستان ملایر شود.

نماینده دیگر شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر لزوم شکل‌گیری موقوفات جدید با نیات روز جامعه بیان کرد: در این راستا باید تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود تا مطابق با نیازهای روز مردم وقف‌های جدید صورت گیرد.

احمد آریایی‌نژاد افزود: باید به گونه‌ای تبلیغ شود تا خیران شهرستان ملایر با عنایت به نیازهای روز جامعه، وقف کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر مشکلاتی در ارتباط با مباحث وقف از طریق مردم به نمایندگان انعکاس داده شد با تعامل با اوقاف در راستای رفع و رسیدگی به آن اقدام خواهیم کرد.

وی به اجاره‌بهای املاک موقوفی در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید توجه شود و اطلاع‌رسانی نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول