اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار فارس در امور عشایر تاکید کرد

آموزش‌های تخصصی و عمومی قرآن به جوانان عشایر

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار فارس در امور عشایر گفت: نیازمند آموزش‌های تخصصی و عمومی قرآن برای جوانان و نوجوانان عشایر در استان فارس هستیم.

آموزش‌های تخصصی و عمومی قرآن به جوانان عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، امین‌الله قربانی کشکولی در دیدار با حجت‌الاسلام منصور برزگر مدیر موسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله در شیراز گفت: مدارس عشایری فارس جایگاه بسیار مناسبی برای فعالیت‌های قرآنی است و مکتب‌القرآن می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی عشایر با آموزش و مدیریت مناسب در امر ترویج فرهنگ قرآنی همت کند.

کشکولی افزود: با توجه به غیرت و جوانمردی و پایبندی عشایر به امور فرهنگی و مذهبی با همکاری موسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله و دیگر تشکل‌های قرآنی می‌توانیم در آینده شاهد پیشرفت‌های مناسب قرآنی در حوزه عشایر فارس باشیم.

منصور برزگر مدیر موسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله نیز در این دیدار که برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی و پشتیبانی فرهنگی از مولدان بخش تولید دام کشور صورت پذیرفت، گفت: آماده هستیم تا با پشتیبانی مسئولان در زمینه‌های مختلف روخوانی و روانخوانی قرآن، حفظ، قرائت، ترجمه و مفاهیم، احکام، نماز، اذان و سایر برنامه‌های آموزش قرآن در خدمت عشایر فارس باشیم.

وی گفت: با توجه به پراکندگی محل اقامت عشایر، پیشنهاد حفظ موضوعی قرآن کریم را برای فرزندان عشایر داریم.

این مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون در 14 نقطه در روستاها و مناطق عشایری فعالیت‌هایی توسط این موسسه در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری استانداری فارس و امور عشایر بتوانیم خدمات بیشتری به جامعه عشایری ارائه کنیم.

به گزارش فارس، موسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله با بیش از 300 شعبه و مرکز آموزشی هم‌اکنون در سطح استان‌های کشور در حال فعالیت است.

در حوزه عشایر نیز 3.5 درصد جمعیت استان فارس عشایر هستند که یک سوم تولید دام کشور را در استان در اختیار دارند.

مصطفی زائری مدیر مرکز فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه اوقاف فارس نیز گفت: طرح راه‌اندازی هیئت‌های قرآنی در فارس، در راستای انسجام‌بخشی به فعالیت هیئت‌ها و تشکل‌های قرآنی خانگی و مشارکت اقشار مختلف مردم در محافل معنوی قرآن کریم انجام می‌شود.

وی افزود: آموزش مربیان قرآن، برگزاری اردوهای معنوی و فرهنگی و ارائه خدمات کمک‌آموزی به ممتازان و قرآن‌آموزان از جمله مزایای این طرح است.

زائری ادامه داد: علاقمندان به راه‌اندازی جلسات هفتگی قرآن کریم در منازل، مجتمع‌های مسکونی و فرهنگی، مساجد و حسینیه‌ها می‌توانند حداکثر تا پنجم تیرماه سال جاری برای دریافت فرم‌های تشکیل هیئت‌های قرآنی و نام‌نویسی به مرکز فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه اوقاف فارس به آدرس شیراز بالاتر از چهارراه ادبیات جنب مسجد سلمان مراجعه و یا با شماره 2289396 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول