اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان تیرماه صورت می‌گیرد

افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا به صورت دو دستگاه ثابت و یک دستگاه سیار با هدف سنجش آلودگی هوا در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین

علی‌آقا فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: راه‌اندازی سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا از اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری به قزوین بوده که این سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا با تخصیص اعتبارات تا پایان تیرماه سال‌جاری در این شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا از اعتبارات ملی و استانی تأمین می‌شود، پیش‌بینی کرد: این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های تاکستان، آبیک و قزوین راه‌اندازی شود.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین یادآور شد: ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها باید در مکان‌هایی در استان قزوین قرار گیرند که اطلاعات درستی از وضعیت آلودگی بدهند بر این اساس موقعیت مکانی ایستگاه‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول توضیح داد: قراردادی برای راه‌اندازی سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا با پیمانکار بسته شده که با تخصیص اعتبارات استانی و ملی و تدوین برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم این سه ایستگاه تا پایان تیرماه سال‌جاری با حضور مسئولان ارشد استانی افتتاح می‌شود.

پایش گازهای خروجی هوا با ایستگاه سیار سنجش در قزوین

فرهادی ابراز کرد: یک ایستگاه سیار سنجش آلودگی هوا در اداره کل محیط زیست به عنوان یدک در یک دستگاه خودرو حمل می‌شود که در صورت نیاز به سنجش آلودگی هوا، پایش ذرات و پایش گازهای خروجی موجود در هوا در هر منطقه و مکانی از استان قزوین استفاده می‌شود.

فرهادی یادآور شد: ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا واقع در خیابان ولی‌عصر (عج) شهر قزوین دچار نقص فنی شده و به همین دلیل این ایستگاه نمی‌تواند ذرات موجود در هوا را سنجش کند که با تأمین اعتبار 60 میلیون تومان می‌توان این ایستگاه را تعمیر کرد تا بتواند ذرات هوا را سنجش کند.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: به دلیل عدم تأمین اعتبار، این ایستگاه در خیابان ولی‌عصر (عج) شهر قزوین نگهداری شده تا ذرات و گازهای خروجی هوای منطقه را سنجش کند.

کاهش و کنترل آلودگی هوا از اهداف راه‌اندازی ایستگاه‌های سنجش

وی تجزیه و تحلیل آلودگی هوا و قابلیت سنجش میزان آلاینده‌های هوا در هر لحظه را از اهداف راه‌اندازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا عنوان و بیان کرد: سنجش مداوم آلودگی هوا در شهر می‌تواند عموم شهروندان قزوین را از شرایط بحرانی و آلوده هوا آگاه کند تا با بررسی اطلاعات آلودگی‌های هوای استان قزوین برای کاهش و کنترل آلودگی هوا در حوزه مدیریت بحران تصمیم‌گیری شود.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ابراز کرد: ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا مجهز به تابلوی نمایشگر است و می‌تواند روزانه هوای پاک و ناسالم را به شهروندان اطلاع داده تا آنان بتوانند از وضعیت آلودگی هوا در هر لحظه اطلاع پیدا کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: اقشار آسیب‌پذیر مختلف جامعه نسبت به آلودگی هوا مانند سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی می‌توانند با استفاده از این دستگاه از آخرین وضعیت آلودگی هوا اطلاع یابند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول