اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2 سال گذشته صورت گرفت

رسیدگی به 80 هزار پرونده تخلف در تعزیرات کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: طی 2 سال گذشته 80 هزار پرونده وارد این مجموعه شده که به تخلفات رسیدگی شده است.

رسیدگی به 80 هزار پرونده تخلف در تعزیرات کرمان

علی‌اکبر مختاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته سال موفقی برای تعزیرات حکومتی استان کرمان بود، گفت: این اداره کل در زمینه نظارت رشد قابل توجهی را داشته است که با 10 سال قبل آن قابل مقایسه است.

وی تعداد پرونده‌های وارد شده به تعزیرات حکومتی استان کرمان از سال 73 تا آذر ماه سال 88 را 104 هزار پرونده ذکر کرد و افزود: طی دو سال گذشته 80 هزار پرونده وارد این مجموعه شده که به تخلفات رسیدگی شده است.

مختاری بیان داشت: اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمان طی سال گذشته در بخش مبارزه با تخلفات بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز رتبه پنجم کشوری را به دست آورده است.

وی از رسیدگی به 31 هزار و 100 فقره پرونده تخلف طی سال گذشته خبر داد و گفت: 26 هزار و 300 فقره پرونده مربوط به بخش کالا و خدمات است.

مختاری تعداد پرونده‌های تخلف در بخش بهداشت و درمان را یک هزار و 900 پرونده ذکر کرد و افزود: بقیه پرونده‌ها به تخلفات حوزه قاچاق کالا و ارز اختصاص دارد. ‌

این مسئول از در نظر گرفتن محکومیت‌هایی چون زندان، تعطیلی محل کسب، نصب پارچه و ممنوعیت از فعالیت در یک حرفه خاص خبر داد و ابراز داشت: متخلفان به پرداخت 81 میلیارد و 870 میلیون ریال جزای نقدی نیز طی دو سال گذشته محکوم شده‌اند.

مختاری با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه تعزیرات حکومتی از ابتدای اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه جاری در استان کرمان گفت: نظارت‌ها با اجرای این طرح 35 درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: در اردیبهشت ماه جاری به 2 هزار و 900 پرونده تخلف رسیدگی شد که منجر به صدور حکم با بیش از 9 میلیارد ریال جریمه نقدی شده است.

مختاری خاطرنشان کرد: از ابتدای خرداد ماه تاکنون نیز 2 هزار و 40 فقره پرونده تخلف وارد اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمان شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته برای رسیدگی به هر یک از پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی استان کرمان حدود 30 روز زمان صرف می‌شد، افزود: در حال حاضر زمان رسیدگی به پرونده‌ها به هفت روز کاهش یافته است.

مختاری افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها، بررسی پرونده‌ها در ساعت‌های غیراداری و شناسایی نقاط ضعف و قدرت را از مهم‌ترین علت‌های کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمان برشمرد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول