اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تابستان سال جاری

کانون‌های اوقات فراغت میزبان اساتید نماز می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: اساتید ستاد اقامه نماز در طول تابستان با حضور در کانون‌های اوقات فراغت به ترویج فرهنگ نماز می‌پردازند.

کانون‌های اوقات فراغت میزبان اساتید نماز می‌شوند

حجت‌الاسلام احمد احسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان قم در تابستان سال جاری اظهار داشت: به منظور افزایش معرفت دینی و نشاط روحی و معنوی و آشنایی هر چه بیشتر افکار جامعه با حقایق نماز، مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز در سطح استان قم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: نفس عرضه کتاب و کشاندن مردم به میدان مطالعه کتاب کار ارزشمندی است، به ویژه اگر در زمینه موضوعی مانند نماز باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم ابراز کرد: چنین مسابقاتی سبب ترویج فرهنگ نماز در جامعه از طریق کتابخوانی و ارتقای دانش و بینش جامعه نسبت به معارف نماز می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف برپایی این مسابقات غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تابستان است که همزمان اطلاعات مفیدی در موضوع نماز به ‌آنها می‌دهد.

احسانی خاطر نشان کرد: این مسابقات که ویژه کارمندان ادارات، خانواده‌ها و فرزندانشان برگزار می‌شود، از ابتدای تیرماه با محوریت کتاب «پیوندهای نماز» حجت‌الاسلام قرائتی آغاز می‌شود.

وی عنوان داشت: این مسابقات در پایان ماه مبارک رمضان قرعه‌کشی خواهد شد و جوایزی مانند سفر به مشهد مقدس به برگزیدگان اهدا می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: در تابستان امسال مبلغین نماز که در طول سال در مدارس فعال بوده‌اند، به منظور استفاده از فرصت فراغت تابستانی نوجوانان برای ترویج امر نماز به پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فراغت تابستانی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: مبلغین نماز در این جلسات ضمن صحبت با نوجوانان در رابطه با نماز، آموزش‌های لازم در این زمینه را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.

احسانی ابراز کرد: در این رابطه در طول سه ماهه ابتدای سال 100 نشست دانش‌آموزی و 50 نشست آموزش خانواده با موضوع نماز در مدارس با حضور اساتید این عرصه انجام شد که بازخوردهای بسیار خوبی داشت و با استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان روبه‌رو شد.

وی عنوان داشت: این نشست‌ها به منظور ایجاد فضای فهم متقابل در زمینه اسرار و مسائل مرتبط با نماز به صورت پرسش و پاسخ برگزار می‌شود تا افراد بتوانند دیدگاه‌های خود را در رابطه با موضوع نماز مطرح کرده و پاسخ شبهات خود را بیابند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: ستاد اقامه نماز در برگزاری این نشست‌ها تنها به مناطق شهری اکتفا نکرده و تلاش می‌کند برنامه‌های آموزشی خود را در روستاها و بخش‌های استان اجرا کند.

وی تصریح کرد: مسائل فرهنگی و عبادی و به ویژه مسئله‌ای مانند نماز به هیچ وجه قابل خلاصه کردن در یک محدوده خاص نیست و باید تلاش کرد تا این معارف در دورترین نقاط نیز ترویج شود.

احسانی با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات ابراز داشت: افراد در هر قشر و در هر موقعیتی به فراخور حال خود می‌توانند ناشناخته‌هایی از رازهای نماز را کشف کرده و به دیگران انتقال دهند.

وی گفت: انتقال این مفاهیم بلند به مخاطبان بدون شناختن آنها و استفاده از لوازم انتقال پیام مقدور نیست از این رو اساتید با تجربه در ستاد اقامه نماز و مرکز تخصصی نماز تلاش می‌کنند تا این پیام‌ها را به بهترین شکل به نوجوانان انتقال دهند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول