اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گسترش فرهنگ نماز آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

در طرح 3-3-6 هیچ نمازخانه‌ای نباید تبدیل به کلاس درس شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: در طرح 3-3-6 هیچ نمازخانه‌ای نباید تبدیل به کلاس درس شود و این مهم باید به طور جد مورد توجه باشد.

در طرح 3-3-6 هیچ نمازخانه‌ای نباید تبدیل به کلاس درس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حجت‌الاسلام والمسلمین علی حسینی ظهر امروز در گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان‏ها و مناطق معاونت پرورشی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار داشت: هدف اصلی سند تحول بنیادین تحول در قرائت قرآن و اقامه نماز است.

وی افزود: در این راستا هیچ نمازخانه‌ای نباید در این طرح به کلاس درس تبدیل شود حتی اگر مدرسه‌ای در تنگنای مکان باشد نیز نمازخانه باید برای اقامه نماز دانش‌آموزان بهتر از گذشته تجهیز شود.

رئیس اداره گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از جذب 50 مربی قرآن در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا با کمبود مربی مرد رو به رو هستیم.

حسینی یادآور شد: باید برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزان مدارسی که نزدیک به مساجد هستند برای اقامه نماز جماعت به مساجد بروند.

وی از معاونان پرورشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها خواست تا مدارسی را که فاقد نمازخانه مجهز هستند را شناسایی و به این نهاد اعلام کنند تا در سال تحصیلی آینده برای اقامه نماز آماده شوند.

رئیس اداره گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بهترین مکان در هر مدرسه باید نمازخانه باشد، گفت: اقامه نماز اول وقت باید در اولویت هر کاری قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی مدارس در سه بازه هفته قرآن، هفته معلم و دهه فجر برگزار می‌شود، یادآور شد: فعالیت‌های انجام شده در مدارس باید مستندسازی شوند.

وی از عزاداری 19 هیئت مذهبی دانش‌آموزی در دهه اول محرم در سطح استان خبر داد و تأکید کرد: تعداد هیئت‌های عزاداری دانش‌آموزی باید افزایش یابند.

رئیس اداره گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های آموزشی در مدارس باید تابع مسائل معنوی باشند، یادآور شد: از سال تحصیلی آینده باید در تمام مدارس استان در هنگام اقامه نماز ظهر و عصر اذان از بلندگوی مدرسه پخش شود.

حسینی از اعزام 2 هزار و 300 دانش‌آموز زائر اولی به مشهد مقدس خبر داد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول