اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی:

فرهنگ شهادت چون نگینی ایران را تابناک کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس نهم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت چون نگینی ایران اسلامی ما را در دنیا درخشنده و تابناک کرده است.

فرهنگ شهادت چون نگینی ایران را تابناک کرده است

مصطفی افضلی‌فرد در حاشیه برگزاری یادواره 63 شهید فرهنگی در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: اگر امروز استکبار جهانی از ملت ایران و پیشرفت‌های این کشور هراس و نگرانی دارد و به خاک مذلت افتاده است همه به برکت خون شهدا است.

وی بیان کرد: خطه اردبیل در طول تاریخ ایران اسلامی همواره مایه خیر و برکت و پایگاه نهضت‌های حسینی و محب خاندان عصمت و طهارت بوده است و جوانان پاک و دل باخته انقلاب از این خطه در تبعیت از فرهنگ عاشورا آثار ارزشمندی به یادگار گذاشته‌اند.

رئیس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در جریان انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و دوران جنگ تحمیلی مردم این خطه سهم بسزایی ایفا کرده و در تداوم راه امام راحل و شهدا همواره در صحنه‌های عزت و شرف حضور داشته و همچنان پایدار و محکم این راه را تداوم می‌بخشند.

افضلی‌فرد از اردبیل به عنوان سرزمین لاله‌های عزت و شرف و پایگاه مجد و سربلندی و کانون نور و رحمت یاد کرد و اذعان داشت: به یقین در پاسداری از خط ولایت و امامت و صیانت از حریم اسلام و اهل بیت (ع) ثابت قدم بوده و در این راه از اهدافمان دفاع خواهیم کرد.

وی سلسله جنبان کاروان ایثار و شهادت را عالمان و غیور مردان و زنان آزاده دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا سرشار از مواهب و برکات الهی سربرآورده و با بذل جان و مال و آبروی خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و مسیر و عزت و اعتلا را پیمودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به برکت خون پاک شهدا و مجاهدت ایثارگران به ویژه شهدای سرو قامت دیار بلندآوازه آذربایجان همچون نگینی درخشان در جهان می‌درخشند و نور معنویت حاصل از انقلاب اسلامی و آرمان‌های رفیع امام راحل را در جهان در انتشار است.

افضلی‌فرد یاد و خاطره همه شهیدان والا مقام به ویژه شهدای گرانقدر فرهنگی اردبیل را گرامی داشت و افزود: شهدای فرهنگی ما سنگربانان اصلی اعتلای فرهنگ این کشور هستند و ساری و جاری شدن یاد و نامشان دل‌ها را تلطیف و اراده‌ها را در پیمودن راهشان مستحکم می‌کند.

وی در پایان سخنان خود از دست‌اندرکاران یادواره 63 شهید فرهنگی استان اردبیل به ویژه آموزش و پرورش این استان قدردانی کرد و خواستار تداوم چنین برنامه‌های ارزشمند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج چنین اصالت حقیقی شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول