اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

کشف 84.4 میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: در دو ماهه نخست امسال، 84.4 میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف شد.

کشف 84.4 میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمد غفاری در دومین جلسه مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و شهرستان‌ها که عصر دیروز در نیشابور برگزار شد، اظهار داشت: این امر مستلزم بسترسازی برای مقابله با قاچاق و مدیریت واردات کالا است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: حمایت از تولید داخلی، نیازمند ایجاد محیطی مطمئن برای سرمایه‌گذاری است.

وی از چالش‌های پیش روی این حوزه به نبود هماهنگی موثر بین دستگاه‌های اقتصادی و اقدامات جزیره‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: بی‌توجهی به استفاده از فناوری‌های روز در مبارزه با قاچاق، اهمال نسبت به اهمیت اقدامات فرهنگی، متمرکز بودن اقدامات مقابله‌ای با قاچاق و ورود بی‌رویه کالاهای ارزان و بی‌کیفیت خارجی، عمدتاً چینی، از دیگر مواردی است که سبب ناامن شدن فضای سرمایه‌گذاری در داخل کشور می‌شود.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی از کشف 84.4 میلیارد ریال کالای مشکوک به قاچاق در دو ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: در میان دستگاه‌های کاشف استان، پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با 93 درصد بیشترین میزان کشفیات را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد کالاهای قاچاق شده به استان از مبدا تهران بارگیری می‌شود، ادامه داد: برای مقابله با این مسئله، ایست و بازرسی‌ها در دو محور کاهک سبزوار و درونه بردسکن تقویت و پایگاه ایست و بازرسی گناباد از شمال این شهرستان به جنوب آن انتقال خواهد یافت.

غفاری افزود: برای اجرای موارد یاد شده به زودی مبلغ 5 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار از دو منبع استانداری خراسان‌رضوی و نیز نیروی ‌انتظامی تامین خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر آغاز طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) از تاریخ 20 خرداد سال جاری، تصریح کرد: فرمانداران و سایر اعضای کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق در استان و شهرستان‌ها موظف به همکاری برای اجرای این طرح خواهند شد.

وی شش قلم کالا شامل لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، تلفن همراه، اقلام آرایشی و تجهیزات رایانه‌ای را مشمول اجرای طرح شبنم دانست و خاطرنشان کرد: از این پس کالاهای وارداتی در مبدا ورود کد مذکور را دریافت خواهند کرد.

غفاری در مورد اجناس موجود در بازار نیز گفت: عرضه کنندگان شش قلم کالای یاد شده باید نسبت به دریافت کد شبنم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: کالاهای فاقد کد طرح شبنم قاچاق تلقی و با عرضه کنندگان آنها به شدت برخورد خواهد شد.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی از رشد 14.2 درصدی باندهای قاچاق متلاشی شده در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت تعداد پرونده‌های تشکیل شده مربوط به این حوزه در گمرک استان که ارزش بالای 10 میلیون ریال دارند، 96 درصد رشد داشته است.

غفاری با اشاره به برگزاری 44 جلسه و 174 مصوبه در جلسات این کمیسیون و کمیته‌های تابعه در دو ماهه ابتدای سال جاری تصریح کرد: این امر نشان‌ دهنده عزم جمعی مسئولان برای برخورد با پدیده شوم قاچاق است.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول