اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره قرنطینه دامپزشکی کرمان:

قاچاق دام سلامت جامعه را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: ورود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله مشکلات ورود قاچاق دام است.

قاچاق دام سلامت جامعه را تهدید می‌کند

مهدی رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: پدیده شوم قاچاق دام چند سالی است که مشکلات بسیاری برای بهداشت جامعه، صنعت دامپروری و امنیت غذایی ایجاد کرده است.

وی افزود: ورود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بیماری‌های دامی و غیراقتصادی کردن پرورش دام از جمله مشکلات ورود قاچاق دام است.

رفیعی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی مبارزه با بیماری‌های مشترک است، ابراز داشت: به دلیل مشکلات بهداشتی کشورهای همسایه در شرق ایران، ورود دام‌ها بدون کنترل و نظارت دامپزشکی به صورت قاچاق از این کشورها می‌تواند موجب گسترش بیماری‌های مشترک در جامعه ‌شود.

وی آثار شوم ورود دام قاچاق را به بیماری‌های مشترک محدود ندانست و تصریح کرد: از دیگر آثار مخرب ورود دام قاچاق می‌توان به گسترش بیماری‌های دامی مانند تب برفکی اشاره کرد.

رفیعی افزود: این بیماری‌های دامی می‌توانند صنعت دامپروری را با چالش‌های بزرگی از جمله کاهش شدید تولید دام‌ها، حذف دام‌های پر تولید و ... مواجه کنند.

وی صنعت دامپروری را یکی از ارکان افزایش اشتغال پایدار در جامعه دانست و بیان داشت: هر عاملی که موجب ضربه به این صنعت شود یک تهدید کننده اشتغال به شمار می‌رود.

رفیعی اذعان داشت: مبارزه با پدیده قاچاق دام یکی از نیازهای اساسی تحقق شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" است.

وی اذعان داشت: به دلیل عملکرد مناسب دامپزشکی استان کرمان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استاندار کرمان از مدیرکل دامپزشکی این استان تقدیر کرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول