اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

مشکل بیمه طلایی بازنشستگان به همت وزارت رفاه برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: با همکاری نزدیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تامین بخشی از بیمه طلایی بازنشستگان شاهد حل مشکل به وجود آمده در این حوزه خواهیم بود.

مشکل بیمه طلایی بازنشستگان به همت وزارت رفاه برطرف می‌شود

حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما در بیمه طلایی فرهنگیان شاغل با هیچ مشکلی روبرو نیستیم و مشکل پیش‌ آمده در بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته، تامین نشدن اعتبار از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که سبب شده اجرای آن با چند ماه تاخیر اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در برقرار کردن بیمه طلایی فرهنگیان قصدمان آن بود که وقتی معلم وارد درمانگاه و بیمارستان می‌شود مجموعه پرسنلی بهداشت و درمان به احترام معلم به پا خیزند و نسبت به ارائه خدمات به این قشر زحمتکش شاهد برخی دهن‌کجی‌ها و اقدامات تاخیری نباشیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در بحث بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته مقرر شده است وزارت رفاه به تعهدات مالی خود در پرداخت بخشی از هزینه بیمه طلایی عمل کند تا ما بتوانیم با کسر از حق عائله‌مندی بازنشستگان و اضافه پرداخت خودمان بیمه طلایی فرهنگیان را راه‌اندازی کنیم که به مدت چهار ماه این طرح اجرا شد اما یک ریال نیز از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب آموزش و پرورش طبق قرارداد با شرکت بیمه پرداخت نشد.

حاجی بابایی بیان داشت:‌ ما نمی‌توانیم کل هزینه بیمه فرهنگیان بازنشسته را خودمان تامین کنیم و در رایزنی‌های اخیر با شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول‌های مساعدی برای حل این مشکل گرفته‌ایم که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته برقرار شود چرا که وزارت رفاه باید اعتبار برنزی بدهد تا ما بتوانیم کار را طلایی کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیر‌کارشناسی در مورد ضرورت جذب نیروهای حق‌التدریس و نهضتی گفت: ما نیروی حق‌التدریس و نهضتی نداریم که بخواهیم تکلیف آنها را مشخص کنیم بلکه در آزمونی که سال گذشته برقرار شد تکلیف تمام این نیروها با استخدام رسمی و ساماندهی وضعیت آنها به شکل پشت نوبتی برطرف شد که امیدواریم نیروهای اندک باقی مانده ظرف سال‌های آینده به استخدام آموزش و پرورش در‌آیند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌بزرگترین ضربه به جایگاه معلم آن است که در جامعه معلم را با القاب بیچاره و بدبخت خطاب کنند چراکه شخصیت معلم بالاتر از این القاب است و به یقین چنین توصیف‌هایی نه تنها مدح و دلسوزی نیست بلکه ذم است.

حاجی بابایی با انتقاد شدید از رسانه ملی در پرداخت نکردن جامع و کامل به موضوع سند تحول بنیادین اضافه کرد: ما بارها از مسئولان صدا و سیما خواسته‌ایم تا برنامه‌ای را در این زمینه تهیه و پخش کند تا بیش از 70 میلیون ایرانی که در اغلب خانواده‌های آنها دانش‌آموز و معلم وجود دارد با سند تحول بنیادین آشنا شوند چرا که ما فرصت نداریم با حضور در تمام استان‌ها ساعت‌ها در این زمینه بحث کرده و پاسخ ابهامات را بدهیم ولی در این زمینه با نامهربانی متولیان رسانه ملی روبرو هستیم.

رئیس شورای عالی آموزش و پرورش همچنین راه‌اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان را یک فرصت استثنایی برای تحصیل معلمان تا مقطع دکترا و حتی PHD اعلام کرد.

حاجی بابایی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در کنار دانشگاه تربیت مدرس از دانشگاه‌های معتبر و قدر کشور خواهد بود به طوری که ما در دانشگاه رجایی فقط تا سطح دکترا برای رشته‌های فنی دانشجو می‌پذیریم اما در دانشگاه فرهنگیان در بقیه رشته‌ها با ایجاد رقابتی سالم بین معلمان پذیرش دانشجو را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول