اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نمین:

احداث سدهای معیشتی وضعیت در‌آمدزایی را بهبود می‌بخشد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نمین گفت: احداث سدهای معیشتی با هدف اشتغالزایی و بازده اقتصادی به توانمندی کشاورزان کمک می‌کند.

احداث سدهای معیشتی وضعیت در‌آمدزایی را بهبود می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز آقازاده عصر امروز همزمان با هفته جهاد کشاورزی و در نشست با کارشناسان کشاورزی شهرستان نمین اظهار داشت: سدهای معیشتی ظرفیت مهم ارتقای جایگاه بخش کشاورزی هستند که با احداث و بهره‌برداری از سه سد در این شهرستان منتظر تصویب و تایید احداث هفت سد دیگر هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی نمین با بیان اینکه کشاورزی نمین نیازمند احداث سدهای بزرگ و کوچک است، افزود: ساخت سدها را تا زمان بی‌نیازی کامل بخش کشاورزی از آب ادامه می‌دهیم و سیاست اصلی ما نیز استمرار همین فعالیت‌هاست.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی شهرستان نمین و روستاهای آن مستعد سرمایه‌گذاری هستند، تصریح کرد: از آنجایی که آب فاکتور مهمی در تولید محصولات کشاورزی به شمار می رود و از طرفی شهرستان نمین قابلیت ایجاد سد برای ذخیره‌سازی آب همانند سایر شهرستان‌ها را ندارد رویکرد جهاد کشاورزی نمین بر ایجاد و توسعه سدهای معیشتی متمرکز شده است.

این مسئول فعالیت بخش زراعت و باغبانی در این شهرستان را یادآور شد و گفت: در سال زراعی جاری شاهد افزایش قابل توجه کشت‌ها بودیم به طوریکه در تولید دانه روغنی کلزا، گندم و جو رشد قابل توجهی را شاهدیم.

مدیر جهاد کشاورزی نمین اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دولت برنامه خوبی برای حمایت از بخش کشاورزی ارائه کرده و 50 درصد هزینه انتقال آب به مزارع کشاورزان را تقبل کرده و 85 درصد هزینه راه‌اندازی سیستم آبیاری بارانی در مزارع کشاورزی را نیز به صورت بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌کند.

وی در ادامه از کشاورزان منطقه خواست از این فرصت‌ها استفاده کرده و راندمان تولیدات خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آقازاده در پایان بیان کرد: تاکنون در 75 هکتار از اراضی شهرستان نمین به صورت خرده سیستم آبیاری بارانی اجرا شده و در 25 هکتار دیگر نیز در حال اجراست.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول