اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دشتی خبر داد

49 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای احداث سد دشت پلنگ

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی در سال جاری اجرایی می‎شود که برای احداث آن 49 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

49 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای احداث سد دشت پلنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی امرالله فاریابی صبح امروز در نشست با امام جمعه خورموج اظهار داشت: اعتبارات این پروژه به مدت 5 سال تامین می‎شود و زیر نظر آب استان قرار دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر یک‌هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی آبی در دشت پلنگ دشتی قرار دارد که با احداث این سد بیش از 4 هزار هکتار از اراضی آبی در آن منطقه افزایش خواهد یافت.

فاریابی افزود: امسال اعتبارات پیشنهادی طرح‎ها و پروژه‌های جهاد کشاورزی دشتی یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان است که با توجه به قانون برنامه پنجم اگر این اعتبارات اختصاص یابد، نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی تصریح کرد: از سال 86 تا 90 اعتبارات جهاد کشاورزی استان بوشهر 56 میلیارد تومان بوده است که در سال 91 به 108 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: در سال گذشته 100 درصد از اعتبارات استانی در شهرستان دشتی محقق شده است.

فاریابی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‎های چند سال اخیر و پراکنش باران سالانه و شور شدن آب بعضی از چاه‌های کشاورزی بنا است که از طرح جدید از آب شور رودخانه مند برای کشاورزی آبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با نصب آب شیرین‌کن بر روی رودخانه مند، جهاد کشاورزی آماده اختصاص مبلغ 70 میلیون تومان به کشاورزانی که قصد اجرای این طرح را دارند است.

این مقام مسئول افزود: کشاورزی محور توسعه و زیرساخت‎های هر کشور است و ما با توسعه بخش کشاورزی می‎توانیم به خودکفایی کامل دست یابیم.

فاریابی گفت: در شهرستان دشتی 700 هکتار از اراضی با نام اشخاص حقیقی مشخص است اما باید نسبت به زمین‎هایی که مالکیت آن متعلق به دولت جمهوری اسلامی است توجه بیشتری شود.

وی خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی تنها اداره‎ای در کشور است که خدماتی که برای مردم انجام می‎دهد رایگان است.

وی ضمن تاکید بر تغییر شاخص‎ها یادآور شد: متاسفانه در بحث شاخص‎ها 60 تا 70 درصد اعتبارات شاخص‎ها به شهرستان دشتستان اختصاص پیدا می‎کند و این ظلم به دیگر شهرستان‎ها است و همه شهرستان‎ها نسبت به این مسئله گلایه دارند.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی تلاش در راستای افزایش کمی و کیفی تولیدات، تلاش در راستای ارتقای سطح دانش، گسترش فناوری جدید در بخش کشاورزی و رشته‎های مرتبط با آن و ساماندهی امر اشتغال در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را از مهم‌ترین برنامه‎های سال جاری جهاد کشاورزی دشتی ذکر کرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول