اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین:

بانوان در جشن‌ها مراقب دوربین‌های فیلمبرداری باشند

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین با توصیه به بانوان و خانواده‌ها گفت: بانوان در جشن‌ها و مراسم عروسی مراقب دوربین‌ها و گوشی‌های همراه افراد سودجو و مریض باشند.

بانوان در جشن‌ها مراقب دوربین‌های فیلمبرداری باشند

دانیال صمدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: امروزه به دلیل گسترش و توسعه علم و پیشرفت در عرصه ارتباطات و فناوری و تحول در خصوص دستگاه‌های تصویربرداری این امکان برای برخی از افراد سودجو و بیمار فراهم شده است که با کمترین زحمت بتوانند تصاویر خصوصی افراد را به دست آورده و در سطح وسیعی پخش کنند.

وی افزود: این اقدامات تا جایی است که برخی مجرمان اقدام به جمع‌آوری تصاویر بانوان از مراسم‌های جشن و عروسی کرده و آنها را به فروش می‌رسانند.

صمدی‌زاده خاطرنشان کرد: جدیداً یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای مردم را به ارسال این تصاویر ترغیب کرده که لازم است خانواده‌ها و بانوان در این گونه مراسم‌ها احتیاط بیشتری کرده و تلاش کنند تا با ظاهری مناسب و محجب حضور داشته و هرگز اجازه ندهند که از آنان در وضعیت بدون حجاب و نامناسب تصویربرداری شود.

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین تأکید کرد:‌ از سرکرده یک باند فساد و فحشا که به تازگی در قزوین دستگیر شده یک دستگاه کیس حاوی تصاویر و فیلم‌های عروسی و جشن تولد کشف شده است.

وی ادامه داد: این فرد که دارای یک واحد صنفی موبایل فروشی در قزوین بوده اقدام به این عمل مجرمانه کرده که خانواده‌ها باید هوشیار بوده و از نگهداری فیلم و عکس خصوصی در حافظه تلفن همراه جداً اجتناب کنند.

صمدی‌زاده در توصیه به خانواده‌ها یادآور شد: خانواده‌ها باید دقت کنند تا تلفن همراه خود را به هیچ وجه در اختیار افراد دیگر قرار ندهند زیرا امکان تخلیه اطلاعات خصوصی از آن به راحتی امکانپذیر است.

وی تأکید کرد: یکی از دلایلی که موجب می‌شود تا گفته شود تصاویر خصوصی و خانوادگی را در گوشی تلفن همراه نگهداری نکنیم، این است که سرقت گوشی همراه رایج بوده و می‌تواند از این طریق نیز تصاویر شخصی خانواده‌ها در اختیار بیگانگان قرار گرفته و مورد سوء استفاده واقع شود.

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: خانواده‌ها باید این فیلم‌ها و تصاویر خصوصی و خانوادگی را حتی در رایانه‌ شخصی نیز نگهداری نکنند و با انتقال این اطلاعات به لوح فشرده در هنگام خرابی رایانه از در اختیار گذاشتن آنها به دیگران جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول