اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر:

خشک‌سالی خسارات سنگینی را بر باغات پلدختر وارد کرد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: تداوم پدیده خشک‌سالی در این شهرستان رمق کشاورزان را گرفته و خسارات سنگینی را بر باغات، صیفی و سبزی پلدختر وارد کرده است.

خشک‌سالی خسارات سنگینی را بر باغات پلدختر وارد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، علی خادمی عصر امروز در جلسه ستاد خشک‌سالی شهرستان پلدختر گفت: از 28 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم و جو شهرستان پلدختر در سال جاری 24 هزار هکتار از آن در 5 دهستان این شهرستان به طور صد درصد از بین رفته است.

وی میزان بارندگی در سطح شهرستان پلدختر را 180 میلی‌متر عنوان و اضافه کرد: این میزان در حد کویر ایران است که نسبت به سال گذشته 38 درصد و نسبت به درازمدت 50 درصد کاهش بارندگی در شهرستان پلدختر داشته‌ایم.

خادمی گفت: خشک‌سالی موجب ایراد خسارت به دام‌ها هم شده است، به گونه‌ای که دامداران شهرستان برای تأمین علوفه‌ دام خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: دامداران از فرط خشک‌سالی و مشکلات، دام‌های خود را راهی بازار فروش نموده‌اند، هم‌چنین در صورت ادامه روند خشک‌سالی و عدم حمایت این قشر توسط دولت، آنها مجبور به فروش دام‌های خود می‌شوند.

وی استمهال وام، مساعدت اعتباری جهت خرید لوله و تانکر، موتور پمپ، لایه‌شکنی چاه‌ها، لایروبی چاهک‌ها، کمک و مساعدت نهادهای کشاورزی، علوفه زمستانی، کمک مالی و یا تسهیلات یارانه‌ای را از مهم‌ترین خواسته‌ها و انتظارات 13 هزار و 600 بهره‌بردار بخش کشاورزی شهرستان پلدختر برشمرد.

خادمی افزود: در تقسیم اعتبار خشک‌سالی و جبران خسارت در بحث میزان خسارت وارده، باید شاخص‌های مهم جهت تعیین خشک‌سالی مدنظر قرار گیرند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول