اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته جهاد کشاورزی

3 پروژه دامپزشکی خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از افتتاح سه پروژه دامپزشکی همزمان با هفته جهادکشاورزی در سطح استان خبر داد.

3 پروژه دامپزشکی خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی رضایی عصر امروز در جمع مسئولان بخش کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 33 میلیون تومان اجرا شده است.

*کلنگ‌زنی فاز نخست آزمایشگاه دامپزشکی خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث آزمایشگاه مرکزی تشخیصی دامپزشکی در دو فاز از مهم‌ترین پروژه‌های این مجموعه است، افزود: فاز نخست این آزمایشگاه در هفته جهاد کشاورزی کلنگ‌زنی می‌شود.

رضایی از اختصاص اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان برای فاز نخست این آزمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: این آزمایشگاه در 2 هزار متر مربع اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: ارتقای دقت، کیفیت و تسریع در تشخیص بیماری‌های دام، طیور و آبزیان، توسعه دامنه بیماری‌های قابل تشخیص و کاهش نیاز به سایر مراجع، ارتقای سطح بهداشت عمومی استان، کاهش درصد اشغال تخت بیمارستانی و هزینه‌های درمانی و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی استان از جمله این اهداف است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تسریع در عملیات مقابله با بیماری‌ها در بحث پدافند غیر عامل، تعیین و ارتقای حجم صادرات دام و فرآورده‌های دامی، تشخیص سلامت دام‌های قرنطینه مرزی، ارتقای سطح تکریم ارباب رجوع از طریق بهبود خدمات قابل ارائه را نیز از دیگر اهداف احداث این آزمایشگاه عنوان کرد.

*افتتاح کوره لاشه سوز در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افتتاح کوره لاشه سوز را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی دانست و ادامه داد: این پروژه با همکاری فارغ‌التحصیلان کشاورزی دانشگاه صنعتی شریف و شرکت صنعتی استان قم راه‌اندازی شده است.

رضایی گفت: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 156 میلیون تومان هزینه شده است.

وی خراسان جنوبی را قطب پرورش طیور در سطح کشور دانست و افزود: در حال حاضر 700 واحد مرغ گوشتی در استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول