اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

ارادت به اهل‌بیت(ع) عامل افزایش وحدت امت اسلام است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان پیشبرد دین اسلام را در گرو حفظ وحدت و صمیمیت امت اسلامی خواند و گفت: ارادت به اهل بیت(ع) مهم‌ترین عامل افزایش وحدت امت اسلامی است.

ارادت به اهل‌بیت(ع) عامل افزایش وحدت امت اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مهدی فرضی صبح امروز در افتتاحیه نخستین جشنواره دهه فرهنگ رضوی کردستان در جوار یادمان شهدای سیرانبند بانه با اشاره به اینکه فرهنگ اهل بیت(ع) متعلق به همه ادیان الهی و بشریت است، اظهار کرد: محبت و احترام به اهل بیت پیامبر(ص) از اصول اساسی دین اسلام و از ارکان ایمان مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: محورهایی چون قرآن، پیامبر عظیم‌الشان اسلام، امام علی(ع)، امام حسن و امام حسین(ع) و امام رضا(ع) استوانه‌های وحدت در بین فرق اسلامی هستند و باید برای معرفی آنها تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

به گفته معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در کردستان، یکی از محورهای وحدت مسلمانان امام رضا(ع) است و شناساندن ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی ایشان موجب ارتقا بیش از پیش وحدت بین مسلمانان می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش در راستای تثبیت و تعمیق فرهنگ اصیل اسلامی از ویژگی‌های بارز امام رضا(ع) است، گفت: آن امام همام در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های تعبد، تعلیم و تربیت و وحدت اسلامی در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در کردستان اضافه کرد: امام رضا(ع) نخستین پایه تعدد در مقام پروردگار است و ارادت قلبی مسلمانان جهان به شخصیت امام رضا(ع) نیز نشأت گرفته از این مهم است.

وی بر احیای امر و نشر فرهنگ اهل بیت‌(ع) تأکید کرد و افزود: امام رضا(ع) با تکیه به علم و آگاهی جامعه را هدایت می‌کردند و امروزه مردم و امت مسلمان نیازمند بازتعریف مفاهیم اسلام هستند.

ارادت به اهل بیت‌(ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان افزود: تمامی علمای شیعه و سنی عاشق و شیفته امام رضا(ع) بوده و خود را مرهون تلاش‌های علمی و مجاهدت‌های روشنگرانه آن امام همام می‌دانند.

به گفته حجت‌الاسلام فرضی، عشق و ارادت مسلمانان جهان بعد از گذشت سال‌ها از شهادت امام رضا(ع) روز به‌‌ روز افزایش یافته و هر روزه شاهد حضور خیل عظیمی از عاشقان و دلباختگان این امام همام در بارگاه متبرکه ایشان هستیم.

وی ترویج و توسعه افکار و اهداف امام رضا(ع) در جامعه را ضروری دانست و افزود: امروز امت اسلامی در ابعاد و حوزه‌ها مختلف به‌ویژه در عرصه وحدت نیاز به بهره‌گیری از تعالیم الهی و انسان‌ساز امام رضا را دارند.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان بهره‌گیری از تعالیم و حرکت در مسیر آموزه‌ها و اهداف متعالی امام رضا(ع) را بهترین راه مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان دانست و افزود: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف به منظور ارتقای سطح شناخت مردم از آموزه‌ها و تعالیم این امام همام نقش مهمی دارد.

فرضی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری دهه رضوی استان کردستان نیز به منظور افزایش شناخت مردم متدین و فرهنگی این استان از شخصیت و آموزه‌های الهی امام رضا(ع) صورت گرفته است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول