اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به مستعد بودن جنوب کرمان در بخش کشاورزی

اجرای دقیق طرح جامع توسعه کشاورزی در منطقه ضروری است

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه ستاد توسعه کشاورزی قلعه‌گنج گفت: باید بتوان با دقت و سرعت طرح جامع توسعه و تحول کشاورزی را در منطقه جنوب کرمان به کار بندیم.

اجرای دقیق طرح جامع توسعه کشاورزی در منطقه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، امرالله ارجمند صبح امروز در جلسه توسعه کشاورزی در این شهرستان اظهار داشت: رویکردی که در طرح توسعه و تحول کشاورزی دیده شده، کاملاً واضح و روشن بوده و نگاه دولت بر این طرح از نگاه وزارت کشاورزی و بانک عامل مقدم‌تر است.

وی با اشاره به شفافیت این طرح افزود: در طرح توسعه و تحول کشاورزی سه گروه می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

ارجمند تصریح کرد: نخستین گروه فارغ‌التحصیلان بیکاری هستند که منابع آب و زمین ندارند و می‌توانند با تأسیس شرکت تعاونی‌ نشان دهند که به چه میزان کارآمد هستند.

وی ابراز داشت: کشاورزان کم‌بضاعت که موقعیت شغلی آنها در خطر است گروه دومی هستند که باید علاوه بر ایجاد اشتغال جدید برای آنها، مشاغل موجود را در یک ثبات بالا قرار دهیم و کشاورزان نیز می‌توانند با یک طرح قوی متقاضی این تسهیلات باشند.

ارجمند عنوان کرد: وظیفه ما در این طرح این است که بتوان با دقت و سرعت این طرح جامع را در منطقه کشاورزی جنوب کرمان به کار بندیم و با نگاه تیزبینانه با اعتبار این طرح‌ها بتوانیم، کمکی به منطقه کنیم.

مسئول دبیرخانه ستاد توسعه کشاورزی گفت: کشاورز منطقه بسیار آسیب‌پذیر بوده و این مهم در طرح توسعه و تحول کشاورزی گنجانده شده است که می‌توان با کمک به این طیف، رونق بخش کشاورزی را نیز شاهد باشیم.

ارجمند بیان داشت: در شهرستان قلعه‌گنج این تسهیلات تا سقف 300 میلیون ریال با ضامن و بدون وثیقه ملکی اعطا می‌شود که با توجه به جمعیت کارمند این شهرستان می‌توانند، جوابگوی این طرح باشند.

وی اذعان داشت: هیچ یک از ارگان‌های ذیربط نمی‌توانند از زیر بار آموزش طرح توسعه و تحول کشاورزی شانه خالی کنند و باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهند.

ارجمند خاطرنشان کرد: نیازی نیست که متقاضی هزینه‌ هنگفتی برای طرح توجیهی پرداخت کند، بلکه فقط با اندک سواد و تهیه یک نقشه اجرایی ساده و ترسیم دو جدول هزینه‌ای ثابت و سرمایه در گردش می‌تواند پرونده را کامل کرده و بانک عامل نیز با کارشناسان ورزیده خود این طرح‌ها را سنجیده و راهنمای متقاضی هستند.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه شش ماه از آغاز این طرح گذشته است، هنوز در آن معضلاتی قرار دارد که باید به طور صریح آنها را بیان کرده تا چاره‌ای در این زمینه اندیشیده شود.

ارجمند تصریح کرد: در بحث مجمع گلخانه‌ای نیز باید این مسئله به صورت دقیق و کارشناسی بررسی شود و کمبود‌های طرح در منطقه در ابتدای کار به ستاد ارجاع شود تا حین اجرا با نبود آب و برق کافی به بن بست نخورد.

وی ابراز داشت: فرایند واگذاری تسهیلات باید بسیار کارآمد و بالا باشد و از طرح‌هایی که به قصد انحراف وارد می‌شوند، جلوگیری شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول