اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح پزشک خانواده

ویزیت بیماران در خوزستان رایگان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با عملیاتی شدن طرح پزشک خانواده، معاینه بیماران زیر پوشش این طرح از شهریورماه رایگان می‌شود.

ویزیت بیماران در خوزستان رایگان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهرام رفیع ظهر امروز در نشست خبری با موضوع  تشریح اجرایی طرح پزشک خانواده اظهار داشت: با اجرای نهایی طرح پزشک خانواده درمان‌ به صورت رایگان از اول شهریورماه سال‌جاری انجام می‌شود.

وی درباره فراخوان پزشکان و ثبت‌نام الکترونیکی بیماران در سامانه سلامت گفت: پزشکان با مراجعه به سازمان‌های بیمه گر که یکی اصلی‌ترین مجریان این طرح به شمار می‌روند می‌توانند در سامانه پزشک خانواده اعلام آمادگی کنند. خانواده‌ها نیز برای ثبت نام الکترونیکی با مراجعه به مطب پزشک مورد نظر اقدام به تشکیل پرونده الکترونیکی نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: تبلیغات درزمینه افزایش آگاهی مردم و فراخوان پزشکان در حال انجام است و حداکثر از یکم شهریور ماه سال‌جاری ویزیت پایه طرح پزشک خانواده آغاز می‌شود. 

رفیع با اشاره به میزان اعتبارات طرح پزشک خانواده  گفت: براساس مصوبه دولت 6 هزار میلیارد تومان به اجرای این طرح اختصاص یافته و هر پزشک می‌تواند 2 هزار و 500 بیمار را ویزیت کند که برهمین اساس،  سرانه به صورت ماهانه به پزشکان تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: با اجرای طرح پزشک خانواده ویزیت بیماران به صورت رایگان بوده و برای درمان، وقت کمتری پزشک صرف خواهد کرد. علاوه بر این، خانواده‌ها و بیماران  نسبت به شناخت و آگاهی خود از پزشک مورد نظر راهنمایی و مشاوره درمانی رایگان دریافت می‌کنند. همچنین با اجرایی این طرح از تجویز داروهای غیرضروری و خود سرانه جلوگیری خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: تمام پزشکان معرفی شده به سامانه باید نسبت به تجهیز کردن مطب‌های خود اقدام کنند به گونه‌ای که در هر مطب، سامانه الکترونیکی وجود داشته باشد و یک پرستار و یا یک دستیار پزشک در ارائه خدمات با پزشک همکاری نماید.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول