اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

فقط 27 پزشک عمومی برای طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: با وجود نیاز به 213 پزشک در اجرای طرح پزشک خانواده در همدان، تاکنون تنها 27 پزشک عمومی در همدان ثبت‌نام کرده‌اند.

فقط 27 پزشک عمومی برای طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فتح‌الله نظری‌پویا پیش از ظهر امروز در ستاد پزشک خانواده شهرستان همدان با بیان اینکه طرح پزشک خانواده یک برنامه ملی در راستای گسترش عدالت و توسعه بهداشت در کشور و منافع اجتماعی است، اظهار کرد: اگر همه برنامه‌های این طرح به درستی اجرایی شود برنامه مؤثری در راستای توسعه سلامت کشور است.

وی، کاهش هزینه‌های درمان، ارائه خدمات بهتر، دسترسی آحاد مردم جامعه به امر درمان، افزایش کیفیت خدمات و برقراری نظام ارجاع را از جمله مزیت‌های اجرای طرح پزشک خانواده برشمرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان تأمین هر گونه اعتباری برای دانشگاه‌های علوم پزشکی را منوط به پیشرفت در طرح پزشک خانواده عنوان کرد و بر لزوم اجرای این طرح در برنامه زمان‌بندی شده نیز صحه گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارزیابی وضعیت موجود شهر همدان در راستای اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: بر اساس این ارزیابی 55 مرکز درمانی در بحث اجرای طرح در همدان نیاز است.

نظری‌پویا ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته 158 پایگاه سلامت و 213 نفر پزشک عمومی در راستای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در شهر همدان نیاز است.

وی با بیان اینکه تاکنون تنها 27 پزشک عمومی در راستای شرکت در این طرح در همدان ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: در همدان 370 نفر پزشک عمومی وجود دارد اما استقبال برای شرکت در طرح پایین است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در پایان سخنان خود با بیان اینکه مهلت نهایی ثبت‌نام پزشکان در این طرح اول تیرماه است، گفت: برای اجرایی شدن این طرح هشت مرکز شبانه‌روزی دیگر نیز در سطح شهر همدان نیاز است.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول