اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب پزشک خانواده

هر پزشک برای 2500 نفر پرونده الکترونیکی تشکیل می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پزشکان در قالب پزشک خانواده برای 2 هزار و 500 نفر پرونده الکترونیکی تشکیل می‌دهند.

هر پزشک برای 2500 نفر پرونده الکترونیکی تشکیل می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، احمد کوشا در همایش اطلاع‌رسانی طرح پزشک خانواده اظهار کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده مردم خدمات سطح اول درمان از جمله ویزیت، بیماریابی و دارو را رایگان دریافت می‌کنند.

وی افزود: در قالب اجرای برنامه پزشک خانواده هر منطقه 10 هزار نفری در شهر یک منطقه سلامت را تشکیل می‌دهد که مرکز بهداشت آنجا مدیریت سلامت منطقه را برعهده می‌گیرد.

کوشا گفت: برخی از پزشکانی که در آن منطقه مطب دارند در این طرح شرکت کرده و هر کدام به تعداد حدود 2 هزار و 500 نفر عضوگیری می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: این پزشکان باید در فاصله یک و نیم کیلومتری منزل یا محل کار افراد باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان اظهار کرد: دولت پیشاپیش هزینه سلامت این 2 هزار و 500 نفر را به‌صورت سرانه به پزشک پرداخت می‌کند بنابراین چه بیمار به مطب پزشک مراجعه کند و چه مراجعه نکند این پول را دریافت می‌کند.

وی گفت: پزشکان باید برای 2 هزار و 500 نفر پرونده الکترونیکی تشکیل داده و آنها را از نظر انواع بیماری‌ها بیماریابی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: کسانی که بیماری خاصی در آنها تشخیص داده شد تحت مراقبت مستمر این پزشک قرار می‌گیرند و سایر افراد نیز در زمان بروز بیماری می‌توانند به این پزشک مراجعه کرده و خدمات رایگان دریافت کنند.

کوشا یادآور شد: با اجرای این طرح مراجعات غیرضروری افراد به پزشکان و متخصصان مختلف و مصرف داروهای غیر ضروری کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: پزشک خانواده پس از معاینه در صورت تشخیص بیماری فرد را به پزشک متخصص معرفی می‌کند، بنابراین افراد به‌صورت خودسر و بدون آگاهی به هر متخصصی مراجعه نمی‌کنند بلکه با نظر پزشکی که به بیماری‌ها آگاه است، این کار انجام می‌شود.

کوشا تاکید کرد: با اجرای این طرح ارتباط مالی بین بیمار و پزشک قطع شده و بسیاری از مشکلات و معضلات مالی موجود در حوزه درمان رفع می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در این روش مسیر معالجه بیمار کاملاً مشخص است و درمان موثرتر است.

فاز اول طرح پزشک خانواده از سال 84 در استان آذربایجان‌شرقی به‌عنوان یکی از استان‌های مجری طرح به صورت عملیاتی آغاز شده و در کلیه روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت این برنامه استقرار یافته و مقرر شده عملیات اجرایی فاز دوم آن که در شهرهای با جمعیت بالای 20 هزار نفر اجرا می‌شود، از شهریورماه امسال آغاز شود.

انتهای پیام/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول