اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

نمره شهرداری اصفهان در ویترین شیشه‌ای مردم 14 است

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان با بیان اینکه ما در شهرداری اصفهان خود را در برابر مردم قرار داده و شهرداری شیشه‌ای تشکیل داده‌ایم، گفت: در حال حاضر نمره شهرداری در این مورد 14 است.

نمره شهرداری اصفهان در ویترین شیشه‌ای مردم 14 است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در همایش مدیران بازرسی شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور با بیان اینکه شهرداری‌ها از ابتدای تولد تا مرگ و حتی بعد از مرگ به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: شهرداری‌ها بیشترین میزان مراجعات را در میان سایر ارگان‌ها دارند و این در حالی است که 375 وظیفه از سوی این نهاد در حال انجام است و این خدمات نیز رو به افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه اعتمادسازی نقش بسیار مهمی در مشارکت مردمی دارد، تصریح کرد: اصلاح و فساد در شهرداری‌ها بسیار تعیین کننده است به طوری که اگر اصلاحی در این ارگان انجام شود، شاهد اعتماد و اقبال به نظام هستیم.

شهردار اصفهان آگاهی و اطلاع‌رسانی، اعتمادسازی و مشارکت مردمی را از جمله مهم‌ترین اصول دست‌یابی به اصل پایداری فرهنگی - اجتماعی دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها بیشترین تعداد مراجعات مردمی را دارند، اطلاع‌رسانی، مشارکت و اعتمادسازی در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات این نهاد، بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در مدیریت هزینه و درآمد خلاصه می‌شود، تصریح کرد: درآمد شهرداری‌ها از سه بخش چارچوب مباحث حقوقی و قانونی از جمله مالیات بر ارزش افزوده، کمک دولت به شهرداری در قالب یارانه و پرداخت عوارض از سوی مردم تأمین می‌شود.

سقائیان‌نژاد تاکید کرد: با توجه به اینکه 70 درصد بودجه‌های شهرداری با پرداخت عوارض مردم تأمین و از آن طریق نیز، پول اداره شهرها پرداخت می‌شود، لازم است شهروندان در مورد هزینه‌های شهر به طور کامل مطلع باشند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با یادآوری اینکه در سال 62 با اعلام شدن خودکفایی شهرداری مشکلاتی برای این نهاد به وجود آمد و قرار بود لایحه‌ای برای درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به مجلس ارائه شود، اما تاکنون هنوز ارسال نشده است، گفت: با تشکیل شوراها جایگاه نظارتی مردم از طریق شوراها تقویت شد و از سال 78 به بعد شهرداری از ارگان خدماتی صِرف به نهادی فرهنگی، اجتماعی و خدماتی تبدیل شد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی شهرداری کوتاه کردن دیوار بلند بی‌اعتمادی است، تاکید کرد: از این‌رو درصدد هستیم با استفاده از  تمامی امکانات مدیریت شهری این دیوار را کوتاه کنیم تا مشارکت مردم در اداره شهر بیشتر شود.

وی در ارتباط با اقدامات شهرداری به منظور کوتاه شدن دیوار بی‌اعتمادی طی این دوره گفت: تقویت مساجد و کانون‌های فرهنگی، تقویت بسیج شهرداری، حرکت به سمت شهرداری الکترونیک، ارتقای فرهنگ سازمانی، آموزش فرهنگی و اخلاقی، حرکت به سمت قانونمندی، انتخاب مدیران از نیروهای متخصص، استفاده از امکانات تبلیغاتی و تقویت ارگان‌های نظامی و امنیتی از جمله اقدامات شهرداری به منظور کوتاه کردن دیوار بی‌اعتمادی بین شهروندان و این نهاد بوده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه ما در شهرداری اصفهان خود را در برابر مردم قرار و شهرداری شیشه‌ای تشکیل داده‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر نمره شهرداری در این مورد 14 است چرا که در برقراری اعتماد هم برخورد مجموعه شهرداری و هم قوانین بالادستی موثر هستند .

وی ادامه داد: فعالیت شهرداری به گونه‌ای است که به طور ذاتی با منافع مردم در تضاد است که با اطلاع‌رسانی و مشارکت مردم، حکمرانی و اداره شهر مطلوب می‌شود.

شهردار اصفهان یادآور شد: افزایش مشارکت مردمی و حکمرانی مطلوب سبب افزایش ایمنی، کاهش هزینه‌ها، ثبات اقتصادی، توسعه اقتصادی، توسعه صنعت توریسم، کنترل اجتماعی، تعدیل نابرابری و موفقیت شغلی و تحصیلی می‌شود.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول