اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی:

54 درصد اهداکنندگان خراسان‌شمالی به طور مستمر خون می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی گفت: 54 درصد اهداکنندگان خراسان‌شمالی به طور مستمر خون اهدا می‌کنند.

54 درصد اهداکنندگان خراسان‌شمالی به طور مستمر خون می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، وحید سلماسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز اهداکنندگان خون اظهار کرد: بر اساس آمار امسال پنج هزار و 522 نفر در خراسان‌شمالی برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خون‌گیری مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده چهار هزار و 522 نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

سلماسی شمار اهداکنندگان خون مستمر در استان از مجموع اهداکنندگان را طی امسال دو هزار و 458 نفر عنوان کرد و گفت: 54 درصد از اهداکنندگان خون در استان طی امسال به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شمار مراجعان به مراکز ثابت و سیار خون‌گیری در خراسان‌شمالی طی امسال نسبت به سال قبل 3/7 درصد رشد دارد، افزود: همچنین تعداد افرادی که موفق به اهدای خون خود شدند، نیز افزایش داشته است.

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی شمار بانوان اهداکننده خون در این استان را امسال 364 نفر عنوان کرد و گفت:‌ این میزان اهداکننده نسبت به سال قبل با 31 درصد کاهش مواجه بوده است.

وی به بانوان استان اطمینان خاطر داد که سلامت افراد اهداکننده در هنگام خون‌گیری توجه شده و بانوان اهداکننده خون مطمئن باشند که با اهدای بخشی از خون خود به نیازمندان هیچ‌گونه مشکلی به وجود نخواهد آمد.

سلماسی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته خراسان‌شمالی به لحاظ رشد میزان خون‌گیری عنوان نخست را کسب کرد، گفت: خراسان‌شمالی به همراه استان قم طی دو سال پیاپی به لحاظ میزان رشد اهدای خون عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در سال گذشته 15 درصد از خون‌گیری‌ها توسط واحدهای خون‌گیری سیار در سطح شهرستان‌ها انجام شده است، افزود: شیروان، اسفراین، جاجرم و فاروج بیشترین اهدای خون را به این واحد داشته‌اند.

به گفته مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی،‌ سال گذشته از 34 هزار و 311 واحد فرآورده‌های خونی که توسط مراکز خون‌گیری ثابت و سیار جمع‌آوری شده 32 هزار و 799 فرآورده تحویل مراکز درمانی استان شده است.

وی اظهار کرد: این میزان فرآورده‌های تحویلی به مراکز بیمارستانی و درمانی 95 درصد از درخواست‌های این مراکز فرآورده‌های خونی را شامل می‌شود.

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌شمالی پرمصرف‌ترین مراکز مصارف خون در استان را مربوط به بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد برشمرد و گفت: این بیمارستان به خاطر بخش‌های مختلف درمانی و همچنین تعداد بالای تخت‌ها بیشترین درخواست گروه‌های خونی را دارد.

وی همچنین بیمارستان‌های امام علی(ع) بجنورد، امام خمینی(ره) شیروان، ثامن‌الائمه(ع)، بنت‌الهدی، امام خمینی(ره) اسفراین،‌ جاجرم و همچنین بیمارستان ارتش را به ترتیب از بیشترین مصرف‌کننده فرآورده‌های‌ خونی اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول