اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی بویین‌زهرا خبر داد

آغاز مرمت کاروانسرای تاریخی هجیب بویین‌زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویین‌زهرا از آغاز مرحله مرمت کاری و بازسازی کاروانسرای قدیمی و تاریخی هجیب در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

آغاز مرمت کاروانسرای تاریخی هجیب بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، شهربانو سلیمانی عصر امروز در جلسه میراث فرهنگی شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به اینکه معماری اسلامی برگرفته از زبان قرآن کریم است، اظهار کرد: تلاش برای آشناسازی ملت‌ها با فرهنگ و تمدن اسلامی نقش بسیار ویژه‌ای و ارزنده‌ای را در حوزه نشر دینی ایفا می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به به اینکه مسئولان باید با حمایت بیشتر از فعالان حوزه معماری و صنایع دستی زمینه گسترش این عرصه را در جامعه فراهم کنند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی مطلوب و اختصاص بیشتر اعتبار از سوی دستگاه‌ها در این زمینه بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند موجب توسعه میراث گرانقدر ایرانی- اسلامی در جهان شود.

وی با اشاره به لزوم جذب بیشتر گردشگران خارجی به کشور و آشناسازی آنان با فرهنگ و سنت‌های اسلامی بیان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که در فضایی خوب و سازنده در راستای تجلی کردن هر‌چه بیشتر فرهنگ ناب اسلامی تلاش کرده و مقدمات تعالی و رشد همه جانبه در کشور را فراهم کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه در سال جاری فعالیت‌ها  برنامه‌های متنوعی در حوزه میراث فرهنگی در این شهرستان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: برپایی سمینارها و همایش‌های فرهنگی با موضوع سنت‌های ایرانی، مرمت آثار تاریخی در بخش‌های مختلف بویین‌زهرا و نیز پیگیری موانع موجود در عرصه میراث فرهنگی در شهرستان بویین‌زهرا از جمله فعالیت‌ها و اقدامات محوری است که در سال جاری انجام می‌گیرد.

سلیمانی ترویج هنر اسلامی در جامعه در بین جوانان را یکی از کار‌های ارزشی در راستای نهادینه‌سازی‌ امر تعالی اسلامی دانست و خاطر‌نشان کرد: فرهنگ و هنر ناب اسلامی در هر زمان می‌تواند سبب نابودی فرهنگ استکباری غرب و متجلی شدن عرصه اسلامی در جهان شود.

وی برپایی جلسات میراث فرهنگی برای بررسی معضلات و مشکلات موجود در این بخش را بسیار ضروری ارزیابی کرد و افزود: در ماه‌های آینده جلسات بیشتری در حوزه شناخت میراث فرهنگی در بویین‌زهرا برگزار می‌شود که امید‌واریم نتایج خوبی از این سلسله جلسات بدست آید.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به آغاز مرمت و بازسازی کاروانسرای تاریخی هجیب در بخش مرکزی بویین‌زهرا عنوان کرد: این کاروانسرا در 10 کیلومتری جاده ساوه به شهرستان بویین‌زهرا قرار دارد و کار مرمت و بازسازی ضلع شرقی و قسمت‌هایی از نمای گنبدی شکل آن به همت متخصصان میراث فرهنگی استان قزوین از هفته گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول