اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تاکید کرد

ضرورت تقویت فرهنگ کتابخوانی در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- امنیتی استانداری کردستان بر ضرورت تقویت فرهنگ کتابخوانی در این استان تاکید کرد و گفت: باید سعی شود با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب میزان کتابخوانی در استان افزایش یابد.

ضرورت تقویت فرهنگ کتابخوانی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده امشب در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان  که در سالن دولت استانداری برگزار شد: اظهار کرد: خوشبختانه بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان شاهد عضویت گسترده‌ای از کردستانی‌ها در کتابخانه‌ها هستیم و در این راستا استان کردستان موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است.

وی بیان کرد: باید سعی شود در راستای استفاده از فضای کتابخانه‌ها و امانت بردن کتاب از کتابخانه، تعداد افراد روز به روز افزایش یابد.

وی افزود: طرح پیک‌ مهر به‌عنوان یکی از طرح‌هایی مطرح است که در راستای اجرای آن می‌توان فرهنگ کتابخوانی را افزایش داد اما اجرای این طرح در استان نیازمند همکاری و همدلی مسئولان است.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری کردستان ادامه داد: باید سعی شود با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات زمینه جذب مردم به سمت کتاب و کتابخوانی فراهم شود.

معاون اجتماعی استاندار کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اجرای طرح پیک‌ مهر از سوی ادارات فرهنگی باید ابتدا از خود اداره شروع شود، بیان کرد: باید با توجه به فضا و امکانات موجود طرح را به صورت کیفی اجرا کرد.

عطا رحمانی آبیدر یادآور شد: تلاش برای داشتن جامعه‌ای باسواد و افزایش مطالعه در این جامعه تنها با عزم و اراده همگانی میسر است و نباید در این راستا کوتاهی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: گردش کتاب در ادارات و الگوگیری از اداراتی که در این راستا عمل کرده‌اند می‌تواند زمینه پیشبرد اجرای طرح پیک‌ مهر را فراهم کند.

در این جلسه خلاصه‌نویسی کتاب‌هایی که توسط خوانندگان کتاب انجام می‌گیرد، برپایی نمایشگاهٰ ایجاد کتابخانه‌های صوتی و غیره مورد تاکید اعضای جلسه قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول