اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

غرب با ترویج بی‌حجابی به دنبال شکستن کرامت بشر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: نظام غرب با ترویج بی‌حجابی و حیا زدایی در تلاش است کرامت بشری را شکسته و بنیان نظام اجتماعی را متزلزل کند.

غرب با ترویج بی‌حجابی به دنبال شکستن کرامت بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری صبح امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر با محوریت تذکر لسانی در اردبیل اظهار داشت: از طرف خداوند متعال دو گوهر و سرمایه عقل و فطرت در اختیار بشر گذاشته شده است که بشر تلاش می‌‌کند با برخورداری از آنها کرامت و ارزش‌های الهی را حفظ کرده و در مقابل با هرگونه پلیدی و رذیلت‌ها مقابله کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: ما باید دنبال چیستی و چرایی این موضوع باشیم که خداوند متعال از طریق این سرمایه‌های ارزشمند دنبال چه هدف‌گذاری در زندگی اجتماعی و آسایش بشر بوده است.

وی اضافه کرد: اگر به حقیقت عقل و فطرت نگاه کنیم به یقین این دو سرمایه اگر درست و دقیق شناخته شود چراغ راه و تابلوی هدایت بشر به سمت سعادت دنیوی و اخروی است.

مشاور استاندار اردبیل با اعلام اینکه حجاب و عفاف والاترین ارزش با کارکرد متنوع اجتماعی است، ابراز داشت: این موضوع نه نگاه تزئینی و نه نگاه مصرف چند روزه می‌خواهد، بلکه حجاب و عفاف یک گوهر نایاب و ارزشی از سوی خداوند است که می‌تواند کرامت و هویت بشر را حفظ کند.

این مسئول از حضرت زهرا (س) به عنوان فرشته حیا و تندیس عفت و همچنین حقیقت حجاب یاد کرد و افزود: مبانی فکری و اعتقادی بشر در فضای سالم رشد می‌کند و به همین خاطر است که حفظ ارزش‌های اسلامی به ویژه حجاب و عفاف زمینه‌ساز مصونیت از آلودگی‌ها و گناهان است.

جعفری بیان داشت: حجاب نه تنها محدودیت و مقابله با ارزش‌های انسانی نیست بلکه تمام کرامت و اعتلای جایگاه انسان‌ها به ویژه زنان به این عنصر وابسته است به طوری که نبی مکرم اسلام نیز حفظ این دو عنصر را بر همه مسلمانان واجب و ضروری دانسته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: هرچند حفظ حجاب هم برای مردان و هم برای زنان لازم و ضروری است اما برای بانوان ما یک اصل زیباست که خود این امر می‌تواند در دور شدن از فضای گناه و ترک شهوات و نفسیات شیطانی بسیار موثر و مفید باشد.

مشاور استاندار اردبیل ادامه داد: حفظ حجاب و عفاف و پوشش مناسب در حقیقت یک ارتباط گیری قوی با معبود و پی بردن به حقیقت ذات خلقت و اعتلای شأن و منزلت زن است که به عنوان یک فرهنگ و ارزش متعالی مورد توجه است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول