اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

5 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در آذربایجان‌شرقی بیکار هستند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 12 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد، گفت: 5 هزار نفر از آنها بیکار هستند.

5 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در آذربایجان‌شرقی بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود صادقی‌اورنگی صبح امروز در حاشیه گردهمایی مدیران منطقه یک امور اداری، رفاه و پشتیبانی وزارت جهادکشاورزی در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای این طرح تا پایان سال 93 با کسب مجوز از وزارت متبوع تداوم خواهد یافت که تلاش می‌شود با توجه به حجم بالای طرح‌های سازمان جهادکشاورزی استان، این سهمیه افزایش یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی استان عناوین رشته‌های شغلی مورد نیاز در این زمینه را شامل کارشناس ماشین‌آلات، کارشناس آموزش ترویج کشاورزی، کارشناس امور اداری، کارشناس دامپروری، کارشناس آب و خاک، کارشناس حقوقی، کارشناس حفظ نباتات، کارشناس باغبانی، کارشناس امور زمین، کارشناس اصلاح نباتات و زراعت، کارشناس امور مالی، کارشناس صنایع غذایی و کارشناس اقتصاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: واجدان شرایط برای اطلاع از روند استخدام، می‌توانند به سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مراجعه کنند.

صادقی‌اورنگی با یادآوری اینکه 12 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد، خاطرنشان کرد: 5 هزار نفر از آنها بیکار هستند که با توجه به ظرفیت و استعداد بخش کشاورزی می‌توان برای اشتغالزایی آنان اقدام اساسی انجام داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی استان به بهره‌وری نیروی انسانی در بخش کشاورزی به‌عنوان یک استعداد فوق‌العاده اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به اینکه کشاورزی در اولویت اول دولت و مسئولان استان است باید در این حوزه یک تحول جدی رخ دهد که امیدواریم با اختصاص 204 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری کشاورزی از این ظرفیت استفاده درست کرد.

وی به جلسات مستمر کارگروه توسعه کشاورزی در استان و آمادگی برای واگذاری زمین و تسهیلات مورد نیاز با اولویت فارغ‌التحصیلان کشاورزی بومی اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه و در قالب طرح ضربتی 96 هزار هکتار اراضی مستعد شناسایی شده که علاقه‌مندان این بخش می‌توانند با 10 درصد آورده شخصی از تسهیلات کم‌بهره هفت درصد به ازای هر نفر متقاضی 30 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به ارائه خدمات سازمان جهادکشاورزی به مردم از طریق دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: در راستای اجرای آیین‌نامه ایجاد بهره‌برداری از دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی مصوب 18 خردادماه سال 89 و همچنین تسهیل در نحوه خدمت به تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، از سال گذشته ارائه خدمات سازمان جهادکشاورزی به مردم از طریق دفاتر پیشخوان دولت در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمرکز فعالیت سازمان بر کاهش هزینه‌های کشاورزی استوار شده است، اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های دفاتر پیشخوان دولت در روستاها موجب افزایش تولید، کاهش قیمت تمام شده و افزایش بازارهای فروش شده و آموزش‌های مربوط به کشاورزی با حجم و کیفیت بیشتر ارائه می‌شود.

صادقی اورنگی افزود: توسعه فعالیت این دفاتر موجب صرفه‌جویی زمان و هزینه کشاورزان شده و بیشترین زمان روستاییان به امر کشاورزی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های مشاوره‌ای خدمات فنی و مهندسی و شرکت‌های تعاونی روستایی مستقر در روستاها به شرط احراز شرایط لازم، مجوز تاسیس دفاتر پیشخوان را دریافت می‌کنند، گفت: با تاسیس و راه‌اندازی این دفاتر علاوه بر تسهیل در ارائه خدمت به تولیدکنندگان و بهره‌برداران و حمایت از تداوم فعالیت شرکت‌های خدمات فنی مهندسی و تعاونی‌های روستایی یک گام دیگر برای واگذاری بخشی از وظایف و کاهش تصدی‌گری‌ها دربخش کشاورزی برداشته می‌شود.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول