اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

افزایش توان مهارتی جوانان راه ایستادگی در برابر تحریم‎ها است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: افزایش گسترش توان مهارتی در بین جوانان می‎تواند توان ایستادگی نظام را در مقابل تحریم‎های قدرت‎های بیگانه بالا ببرد.

افزایش توان مهارتی جوانان راه ایستادگی در برابر تحریم‎ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خواستار توسعه رشته‎های کارآمد فنی و حرفه‎ای در راستای خودکفایی هر چه بیشتر کشور شد و اظهار داشت: تعلیم و تربیت صحیح جوانان با نگاه خوداتکایی می‎تواند گام بلندی به سوی خودکفایی هر چه بیشتر کشور باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از فشارهایی که نظام سلطه به کشور ما وارد می‎کند در حوزه تحریم است افزود: آسیب‎پذیری تحریم‎ها تنها در جاهایی که ما تولیدکننده موفقی نیستیم خود را نمایان می‎سازد که این نیاز به عمل به هنگام و مؤثر ما در قبال سیاست دشمنان نظام دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: گسترش آن دسته از رشته‎های مؤثر و کارآمدی که در حوزه فنی و حرفه‎ای دارای ویژگی‎های فناورانه و تولیدی هستند می‎تواند توان ایستادگی نظام را در مقابل قدرت‎های بیگانه بالا ببرد و گام بلندی در تحقق جهت‎گیری امام راحل در راستای خودکفایی باشد.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب انسان‎سازی است بر ضرورت آموزش مفاهیم قرآنی در مدارس به ویژه در ایام تابستان تأکید کرد.

جمشیدی اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش هم‌اکنون به طور جدی وارد میدان شده و با ارائه راهکارهایی از قبیل مشخص کردن سایت‎های قرآنی در مدارس، ثبت‌نام از دانش‌آموزان، نحوه حضور افراد، چگونگی ارتباط افراد با قرآن، چگونگی ارزیابی و ادامه کار طرح‎های مناسبی را در دست اقدام دارد.

وی خاطر نشان کرد: برای موفقیت این طرح‎ها باید خانواده‎ها را هم سهیم کنیم که چگونگی ورود خانواده‎ها از طریق انجمن اولیاء و مربیان و بخشی از طریق اثربخشی صدا و سیما در این حوزه میسر خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان استفاده از اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان را از جمله راهکارهای مهم برای ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه 450 سایت آموزش قرآن در مدارس استان به همت اداره کل آموزش و پرورش استان فعال است افزود: تربیت قرآنی دانش‌آموزان مدیریت کلاسی و مدرسه را برای معلم و مدیر آسان‎تر خواهد کرد زیرا تربیت قرآنی انسان را اخلاق‎محور و متعادل بار خواهد آورد، ضمن اینکه ذهن حافظان قرآن خلاق‎تر است و در یادگیری دروس علمی و فنی عموما جلوتر از سایر دانش‌آموزان قرار می‎گیرند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول