اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان خبر داد

تولید 20 هزار تن علوفه در نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 20 هزار تن علوفه در این شهرستان تولید شود.

تولید 20 هزار تن علوفه در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد خیرخواه در آیین افتتاح دو طرح انتقال آب در مزارع شرکت سهامی زراعی سهل‌آباد نهبندان اظهار کرد: با افتتاح این دو طرح انتقال آب در چاه‌های کشاورزی و اراضی شرکت سهامی زراعی سهل‌آباد نهبندان در حقیقت تمامی زیرساخت‌های فعالیت‌های کشاورزی در زمین‌های کشاورزی این شرکت به طور کامل تامین شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این دو طرح عملیات عمرانی در بخش‌های تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی و خطوط انتقال و توزیع آب در اراضی کشاورزی این شرکت سهامی زراعی تکمیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان تصریح کرد: همچنین با اجرای طرح‌های انتقال و توزیع آب، عملیات عمرانی در بحث‌های تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی و خطوط انتقال و توزیع آب در اراضی کشاورزی شهر نهبندان و شوسف و روستاهای طبسین، دغال و چاهداشی نیز به اتمام رسیده است.

خیرخواه میزان اعتبار هزینه شده برای این دو طرح را رقمی بیش از 135 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این اعتبارات از محل اعتبارات استانی تامین و هزینه شده است.

وی افزایش راندمان آبیاری را مهم‌ترین مزیت اجرای طرح‌های انتقال و توزیع آب در اراضی کشاورزی عنوان کرد و گفت: استفاده بهینه از آب و خاک و جلوگیری از هدررفت آب از دیگر مزایای این طرح‌‌ها به شمار می‌رود و با اجرای این طرح‌ها راندمان آبیاری از 30 درصد به 80 درصد افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با اشاره به افزایش اراضی زیر کشت محصولات علوفه‌ای در این شهرستان به میزان 850 هکتار اظهار کرد: با توجه به عملکرد تولید علوفه در سال‌های گذشته این شهرستان، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 20 هزار تن علوفه در نهبندان تولید شود که علاوه بر تامین نیاز دام‌های شهرستان به خارج از نهبندان نیز صادر می‌شود.

خیرخواه با بیان اینکه هم‌اکنون در اراضی کشاورزی این شهرستان زمینه و زیرساخت‌های لازم برای توسعه بخش کشاورزی و دامداری فراهم شده است، گفت: توسعه علوفه‌کاری از قبیل سورگوم و ارزن دانه‌ای و گسترش باغبانی و سطح زیر کشت باغات با تکمیل زیرساخت‌های کشاورزی در این شهرستان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه باغبانی، زراعت، دامداری و صنایع تبدیلی و تکمیلی در نهبندان می‌تواند چرخه و روند اقتصادی این منطقه را سرعت بخشد.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان تصریح کرد: امسال مبلغ 360 میلیون تومان برای طرح‌های زیرساختی در بخش‌های کشاورزی و دامداری این شهرستان از قبیل انتقال و توزیع آب و مرمت و بهسازی قنوات هزینه شده است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول