اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

137 پروژه کشاورزی در گچساران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و با حضور مسئولان استانی و محلی، 137 پروژه کشاورزی در گچساران به بهره‌برداری رسید.

137 پروژه کشاورزی در گچساران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان عصر امروز 137 پروژه و طرح کشاورزی در بخش‌های احداث کانال آبیاری، احداث باغ مرکبات، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و یک واحد گاوداری شیری نیمه‌صنعتی در گچساران به بهره‌برداری رسید.

برای بهره‌برداری از این طرح‌ها افزون بر 25 میلیارد و 411 میلیون ریال هزینه شده است.

اعتبار هزینه شده برای احداث این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی، استانی، دو درصد نفت و نیز از محل تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی و ایجاد بنگاه‌های زودبازده تأمین و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها افزون بر 170 فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش فارس طرح اجرای سیستم آبیاری مشاع روستای امامزاده جعفر(ع) گچساران به نمایندگی از 137 پروژه دیگر در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این طرح با اعتباری افزون بر 700 میلیون ریال و میزان اشتغال‌زایی 9 نفر یکی از 137 طرح افتتاحی جهاد کشاورزی گچساران در هفته جهاد کشاورزی است.

سیستم آبیاری روستای امامزاده جعفر دارای هشت آبپاش بوده و زمینی به مساحت 20.7 هکتار را برای سطح زیر کشت محصولات کشاورزی از جمله گندم، ذرت و کلزا پوشش می‌دهد.

بکارگیری روش‌های نوین کشاورزی در اجرای پروژه‌ها ضرورت دارد 

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح طرح‌های کشاورزی گچساران اظهار کرد: کارها و فعالیت‌های صورت‌گرفته در بخش کشاورزی این استان و توسعه کشاورزی در ابعاد مختلف بدون حمایت و پشتیبانی فرمانداران شهرستان‌ها میسر نبود.

جعفر گرجی‌پور با تقدیر از فرماندار گچساران افزود: با توجه به این موضوع که گچساران شهرستانی صنعتی محسوب می‌شود اما محور اصلی فعالیت در این شهرستان به کشاورزی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: همگامی و همراهی کشاورزان گچسارانی در پذیرش تکنولوژی‌های جدید و نوآوری‌ها سبب ظهور کشاورزان و تولید‌کنندگان نمونه در این شهرستان شده است.

گرجی‌پور با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در توسعه کشور ابراز داشت: با توجه به نقش مهم و تأثیرگذار جهاد کشاورزی در تولیدات ملی، توجه به بخش کشاورزی سبب موفقیت در تولید ملی است.

وی تولید محصولات سالم، بکار‌گیری فناوری‌های مناسب برای بخش کشاورزی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، تنظیم بازار در بخش کشاورزی، ذخیره و نگهداری محصولات کشاورزی و نیز اجرای روش‌های نوین آبیاری را از جمله رویکردهای مهم در اجرای پروژه‌های جهاد کشاورزی عنوان کرد.

پروژه‌های افتتاحی گچساران در هفته کشاورزی، 170 فرصت شغلی ایجاد کرده است

مدیر جهاد کشاورزی گچساران نیز در این آیین اظهار کرد: 137 پروژه افتتاحی در گچساران شامل سه پروژه احداث کانال آبیاری در دهستان‌های لیشتر، چم کاشفی، سید جمال‌الدین و سرآبننیز گچساران است.

علی مرادی بیان داشت: پروژه‌های احداث کانال آبیاری با اشتغال‌زایی هشت نفر‌، با اعتباری بیش از 660 میلیون ریال و در مساحتی افزون بر 33.5 هکتار، 48 خانوار را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: پروژه‌های احداث باغ مرکبات از دیگر پروژه‌های افتتاحی در گچساران بوده که در روستا‌های امامزاده جعفر(ع) و انبار‌شاهی با اعتباری افزون بر 550 میلیون ریال در مساحتی افزون بر 59 هکتار سبب ایجاد 31 فرصت شغلی شده است.

مرادی تعداد خانوار بهره‌بردار در پروژه‌های احداث باغ مرکبات روستاهای امامزاده جعفر(ع) و انبار شاهی را 17 خانوار اعلام کرد.

وی اجرای 131 پروژه سیستم آبیاری تحت فشار در روستاهای گچساران با اعتباری افزون بر 23 میلیارد و 681 میلیون ریال را از دیگر پروژه‌های افتتاحی جهاد کشاورزی گچساران در هفته جهاد کشاورزی عنوان کرد.

مرادی ابراز داشت: پروژه‌های آبیاری تحت فشار با میزان اشتغال‌زایی 128 نفر و 135خانوار بهره‌بردار با وسعتی برابر با 644 هکتار از مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی جهاد کشاورزی گچساران به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران پروژه گاوداری شیری نیمه‌صنعتی 10 رأسی را از دیگر پروژه‌های افتتاحی جهاد کشاورزی گچساران در هفته جهاد کشاورزی برشمرد.

مرادی تصریح کرد: این طرح با اعتباری افزون بر 520 میلیون ریال و اشتغال‌زایی دو نفر در مساحتی افزون بر 704 هکتار در گچساران به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول