اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دنیا و در طول مدت زندگی

یک نفر از هر سه نفر به مشتقات خونی نیازمند می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان گفت: در دنیا از هر سه نفر، یک نفر در طول زندگی‌اش به خون و مشتقات خون نیاز پیدا می‌کند و هیچ جانشینی برای خون وجود ندارد.

یک نفر از هر سه نفر به مشتقات خونی نیازمند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی حریری در جشن روز جهانی اهدا کنندگان خون اظهار کرد: روز 14 ژوئن هم‌زمان با تولد دانشمند اتریشی (کارل لند اشتاینر) به نام روز جهانی اهدا کنندگان خون نام‌گذاری شد.

وی در ادامه افزود: این دانشمند اتریشی در سال 1900 میلادی موفق به کشف گروه‌های خونی گردید و در ایران 9 مردادماه روز ملی اهدای خون نام گرفته است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در ارتباط با اهمیت خون اذعان داشت: خون بافتی زنده، سیال و مایع است و در دنیا از هر سه نفر، یک نفر در طول زندگی‌اش به خون و مشتقات خون نیاز پیدا می‌کند و هیچ جانشینی برای خون وجود ندارد.

وی گفت: فرآورده‌های خونی از اهمیت زیادی برخوردارند و بسیار گران قیمت هستند و به همین دلیل نیاز است که اشخاص خون خود را اهدا کنند.

حریری در مورد میزان اهدای خون در دنیا تصریح کرد: هر سال در دنیا 93 میلیون واحد خون اهدا می‌شود و از این میزان خون اهدایی، 245 میلیون انواع فرآورده‌های خونی تولید می‌گردد.

وی با اشاره به تعداد خون اهدا شده در کشور اضافه کرد: در سال گذشته 2 میلیون واحد خون در کشور اهدا شد و 4.5 میلیون فرآورده خونی تولید و در استان اصفهان در سال گذشته 116 هزار واحد خون اهدا شد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در ارتباط با سلامت خون گفت: سلامت خون از انتخاب اهدا کننده سالم آغاز می‌شود و رسالت سازمان انتقال خون، اطلاع‌رسانی در مورد خون سالم و نیاز جامعه و بیماران به خون است.

وی ادامه داد: اطلاعات اشخاص در سازمان انتقال خون به صورت محرمانه باقی می‌ماند.

حریری در مورد چگونگی اهدای خون افزود: اهدای خون صد درصد داوطلبانه است و مصرف خون نیز به طور کامل رایگان است.

وی تصریح کرد: شبکه استانی انتقال خون وجود دارد که در تمام مراکز درمانی استان به صورت رایگان خون توزیع می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در ارتباط با میزان اهدای خون در سال گذشته گفت: در سال گذشته 150 هزار نفر در استان (از هر یک هزار نفر، چهار نفر) خون اهدا کردند.

وی در مورد انواع اهدا کنندگان خون گفت: اهدا کنندگان مستمر که در سال دو مرتبه خون اهدا می‌کنند و تا پایان سال 1390، 50 درصد از اهدا کنندگان توسط دفتر جذب و آموزش اهدا کنندگان، اهدا کننده مستمر شدند، اهدا کنندگان برای نخستین بار و اهدا کنندگان با سابقه که انواع اهدا کنندگان خون هستند.

حریری ادامه داد: 3.4 درصد از اهدا کنندگان خون استان بانوان هستند که این میزان با توجه به جمعیت بانوان درصد ناچیزی است.

وی در پایان اذعان داشت: از هر واحد خون اهدایی 9 فرآورده خونی تهیه می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول