اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

رهنمودهای مقام معظم رهبری منشور کاری نمایندگان مجلس باشد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به‌عنوان منشور خدمت مورد توجه جدی قرار گیرد.

رهنمودهای مقام معظم رهبری منشور کاری نمایندگان مجلس باشد

عشرت شایق امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در تبریز با اشاره به مسئولیت خطیر نمایندگی مردم اظهار کرد: ملت مقاوم و انقلابی ایران که تاکنون راه پر فراز و نشیبی را طی کرده و به‌خاطر پایداری بر اصول و اهداف عالی خود هزینه‌های زیادی پرداخت کرده است از نمایندگان خود در مجلس انتظار دارد که با رعایت کامل رهنمودهای مقام معظم رهبری در راه اعتلای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشقدم بوده و فرصت پیش‌ آمده را تنها توفیقی برای خدمت بیشتر و حل مشکلات مردم بدانند.

وی لازمه داشتن یک مجلس پویا و تاثیرگذار را رعایت نکات اخلاقی، سیاسی، انضباطی و کاری مطرح شده در بیانات معظم‌له دانست و افزود: جایگاه مجلس در نظام مردم‌سالاری دینی بسیار رفیع و تعیین‌کننده است و حفظ این جایگاه مستلزم حضور پرتلاش و دلسوزانه نمایندگان در صحن مجلس و اشراف آنان بر جریان امور کشور  است.

نماینده مردم تبریز در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، داشتن سلامت نفس و شجاعت در موضع‌گیری را از دیگر خصوصیات بارز یک نماینده موفق و مردمی اعلام کرد و افزود: کسی که مصالح فردی و گروهی خود را بر مصالح مردم و نظامی که بر پایه خون 300 هزار شهید شکل گرفته ترجیح دهد و یا در مواقع حساس، قدرت تشخیص و  تصمیم‌گیری نداشته باشد قطعا نمی‌تواند نماینده واقعی و عصاره ملت تلقی شود.

وی تاکید کرد: نحوه ایراد نطق و اظهارنظر نمایندگان در صحن مجلس با توجه به علنی بودن جلسات و پخش مستقیم مذاکرات از رسانه ملی تاثیر فراوانی در فرهنگ‌سازی گفت‌و‌گو در جامعه دارد و ضروری است نکات اخلاقی و شرعی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری در این زمینه کاملا رعایت و هیئت رئیسه مجلس نیز مانع اظهارات و اقدامات توهین‌آمیز احتمالی از سوی برخی از نمایندگان نسبت به دیگران شود.

شایق تعامل قوای سه‌گانه را برای پیشبرد اهداف نظام ضروری خواند و افزود: هر چند فعالیت سه قوه مستقل از هم بوده و رعایت حدود و اختیارات هر یک برای حفظ استقلال و سالم‌سازی امور واجب است اما باید توجه داشت که هر سه قوه مکمل یکدیگر هستند و برای موفقیت لازم است تعامل مثبت و سازنده در بین آنها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول