اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس:

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد کم‌ترین دفاع را از حقوق خبرنگاران می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس گفت: با وجود آنکه یکی از مهم‌ترین وظایف متولیان امور خبرنگاران، ایجاد بانک جامع اطلاعات خبرنگاران است، لیکن معاونت مطبوعاتی هنوز نتوانسته این کار را به طور شایسته انجام دهد.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد کم‌ترین دفاع را از حقوق خبرنگاران می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حسن کربلایی در نشست با خبرنگاران خبرگزاری فارس در خراسان‌شمالی اظهار کرد: متأسفانه معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد از حق و حقوق خبرنگاران کم‌ترین دفاع را کرده و خبرنگاران به خاطر این رویکرد هم‌چنان خسارت می‌بینند.

وی با انتقاد از تعلل این معاونت در ایجاد یک بانک جامع اطلاعات خبرنگاران تصریح کرد: با وجود آنکه یکی از مهم‌ترین وظایف متولیان امور خبرنگاران، ایجاد بانک جامع اطلاعات خبرنگاران است، لیکن معاونت مطبوعاتی هنوز نتوانسته این کار را به طور شایسته انجام دهد، هر چند به ظاهر سامانه‌ای را برای ثبت اطلاعات خبرنگاران راه‌اندازی کرده ولی آن طور که باید و شاید این سامانه جواب‌گوی خبرنگاران نیست و همین امر باعث شده اطلاعات کاملی از خبرنگاران جمع‌آوری نشود.

مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس گفت: البته متولیان برای تحقق این مهم شاید نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند این کار را انجام و آن را به ثمر برسانند.

کربلایی با اشاره به اینکه دوستان ارشاد بیشتر به دنبال سیاسی‌کاری بوده تا رسیدگی به این موضوعات‌‌، تصریح کرد: متأسفانه در برنامه‌های کاری آنان هم‌چون ارائه آموزش‌های تخصصی‌، رشد و ارتقای علمی خبرنگاران، فراهم ‌نمودن بستر تحصیل روزنامه‌نگاران در دانشگاه‌ها، امور رفاهی و ... خبرنگاران دیده نمی‌شود و این وزارتخانه نسبت به این مسائل اهتمام ندارد.

نایب رئیس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان تصریح کرد: سیاست‌های معاونت مطبوعاتی باعث شده تا خبرنگاران نتوانند به حقوق طبیعی خود برسند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران نیازمند دلسوزی نیستند، گفت: بهترین خدمت به خبرنگاران رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان است و طبیعتاً مسئولان ارشاد با رویکرد فرار به جلو از توجه به خبرنگاران شانه خالی می‌کند.

کربلایی با اشاره به اینکه هر صنفی یک اتحادیه دارد، اما خبرنگاران و مطبوعات ما از هیچ جایگاهی در این ارتباط برخوردار نیستند، افزود: در حالی که خبرنگاران به آموزش‌های روز خبرنگاری نیازمند هستند در این زمینه نیز از سوی وزارت ارشاد کوتاهی می‌شود.

نایب رئیس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در ادامه با اشاره به سپردن چگونگی پرداخت وام مسکن خبرنگاران به معاونت مطبوعاتی گفت: با توجه به عملکرد منفی معانت مطبوعاتی در نحوه اعلام اسامی خبرنگاران به ریاست جمهوری برای دریافت هدیه رئیس جمهور به مناسبت روز خبرنگار، قطعاً این کار نیز با حواشی فراوان رو به رو خواهد شد و این مبلغ به دست بسیاری از خبرنگاران واقعی و اهالی رسانه نخواهد رسید.

وی در این زمینه افزود: خوب است چگونگی پرداخت وام مسکن خبرنگاران به مجموعه‌ای خارج از معاونت مطبوعاتی سپرده شود تا به دور از هر گونه انگیزه‌های سیاسی و ... اعتباری که در این خصوص در نظر گرفته شده است به دست خبرنگاران و روزنامه‌نگاران واقعی که صرفاً از این طریق امرار معاش می‌کنند، برسد.

مدیرکل اداره استان‌های خبرگزاری فارس هم‌چنین در این جلسه از راه‌اندازی سایت‌های استانی خبرگزاری فارس در آینده‌ای نه چندان دور در استان‌ها خبر داد و گفت:‌ در یک پروسه زمانی سایت‌های استانی خبرگزاری فارس در تمام استان‌ها فعال خواهد شد که به نوبه خود حرکت جدیدی در سطح خبرگزاری‌های کشور است.

وی ویژگی‌های این طرح را برشمرد و افزود: در این طرح علاوه بر افزایش سرعت انتشار اخبار، بستر مناسبی برای پوشش اخبار مختلف با ارزش‌های خبری متفاوت در استان‌ها فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول