اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

تسهیلات 40 میلیونی مسکن خبرنگاران در حال پی‌گیری است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ تسهیلات 40 میلیونی مسکن خبرنگاران از سوی این وزارتخانه در حال پی‌گیری است.

تسهیلات 40 میلیونی مسکن خبرنگاران در حال پی‌گیری است

سیدمحمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: اعطای این تسهیلات برای مسکن خبرنگاران از سوی وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این زمینه پی‌گیری لازم را خواهد کرد.

وی همچنین راه‌اندازی شبکه ملی فرهنگ برای توسعه دیجیتال در کشور را مفید خواند و افزود: با راه‌اندازی این شبکه در سراسر کشور خانه‌هایی شکل خواهد گرفت و جوانان می‌توانند جذب این شبکه شده و فعال شوند که این موضوع از جهات مختلف برای کشور مفید است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نرم‌افزارهایی که تولید می‌شود باید بر مرکز رسانه‌های دیجیتال نظارت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: همچنین در کنار این اقدام برای توسعه فرهنگ دیجیتال برنامه‌هایی در قالب نمایشگاه‌های دیجیتال در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود که برای توسعه این صنعت بسیار موثر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم استقبال خوبی از این گونه نمایشگاه‌ه داشته‌اند و بسیاری از افراد نیز که قبلاً با فضای رسانه دیجیتال آشنا نبودند اکنون با فضای این رسانه آشنا شده‌اند.

حسینی اضافه کرد: همچنین علما و روحانیون اکنون اهمیت دیجیتال را بهتر درک می‌کنند و کمک می‌کنند که ما بتوانیم در این زمینه فعال باشیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد برای فرهنگ‌سازی سال تولیدملی گفت:‌ در این راستا باید تبلیغات کالای خارجی محدود شود و وزارت ارشاد برنامه‌هایی را در این جهت داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه از کانال‌های مختلف کار را دنبال می‌کند، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور یکی از این کانال‌ها بوده که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت این شورا را بر عهده داشته و در نخستین نشست این شورا نیز تاکید شده که همه دستگاه‌ها کمک کنند و اگر مواردی لازم است مصوباتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه ما در مورد تبلیغ کالای خارجی مصوبه خوبی را داشتیم که محدودیت‌هایی نیز در این زمینه قائل شدیم.

حسینی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه فراگیرشدن استفاده از تولیدات داخلی یادآور شد: این طور نباشد که مرتب ما در بزرگراه‌ها و جاهای مختلف تبلیغات کالای خارجی را داشته باشیم و بعد انتظار داشته باشیم که مردم کالای داخلی را مصرف کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای گسترش فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی با نشریات، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری جلساتی داشتیم تا آن‌ها هم در این زمینه جریان‌سازی فرهنگی را انجام بدهند و ابعاد مختلف قضیه را باز کنند.

وی با تاکید بر اینکه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسئله احساسی نیست، اظهار داشت: باید یک کار مداوم و منظم وجود داشته باشد تا این ذهنیت‌های منفی که برای مردم ایجاد شده که تصور می‌کنند کالاهای خارجی بر کالای داخلی ترجیح دارد، از ذهن‌ها خارج شود.

حسینی اضافه کرد: یکسری مشکلات در راه ارتقای کالاهای داخلی وجود دارد باید این مشکلات برطرف شود.

وی همچنین بر رفع موانع برای حمایت از تولید ملی تاکید کرد و گفت: باید مشکلات عرصه حمایت از تولید داخلی مثل قاچاق که به تولیدات داخلی لطمه وارد می‌کند رفع شود و لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا اذهان متوجه اهمیت استفاده از تولیدات داخلی شوند.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول