اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

انقلاب اسلامی تداوم بعثت پیامبر(ص) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: انقلاب اسلامی تداوم بعثت پیامبر اکرم(ص) و ولایت ائمه اطهار(ع) است.

انقلاب اسلامی تداوم بعثت پیامبر(ص) است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد فخری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: دشمنان ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ تلاش کرده‌اند با تخریب بارگاه مقدس ائمه، در میان عاشقان و شیفتگان آن‌ها رعب و وحشت ایجاد کرده و آن‌ها را از ابراز عشق و علاقه نسبت به ائمه برحذر دارند.

وی افزود: دشمنان باید بدانند که مسلمانان نه تنها از این عشق و علاقه دست بر نمی‌دارند بلکه این بارگاه‌ها را با شکوه‌تر از گذشته نوسازی می‌کنند.

فخری با تاکید بر الگوگیری از سیره و روش عملی زندگی امام موسی کاظم(ع) گفت: پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه اطهار(ع) همواره بر مقابله با ظلم و ستم، بی‌دینی و تبعیض تاکید داشتند و در طول تاریخ نیز از این نظر مورد کین و غضب دشمنان واقع شده‌اند، از این رو جامعه امروز نیز باید از همین روش‌ها و سیره ائمه الگو بگیرند و براساس آن عمل کنند.

وی در ادامه سالروز مبعث رسول اکرم(ص) را تبریک گفت و بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) دینی را پایه‌گذاری کرد که اکنون با گذشت بیش از 14 قرن هر روز پویاتر و شکوفاتر از گذشته شده و حقایق جدیدی از آن بر مردم جهان آشکار می‌شود و مردم در گرویدن به این دین آسمانی و کامل، عطش بیشتری دارند.

فخری با بیان اینکه انقلاب اسلامی تداوم بعثت رسول اکرم(ص) و ولایت ائمه اطهار(ع) است اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را بر اساس ارزش‌های اسلامی بنا نهاد.

وی اهمیت پرداخت زکات را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در مورد پرداخت زکات در قرآن و اخبار و احادیث ائمه اطهار(ع) تاکید فراوانی شده است چرا که با پرداخت زکات، اموال مسلمانان تزکیه می‌شود.

فخری ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت زکات در میان مردم افزایش یافته است چراکه مردم نسبت به اهمیت آن آگاه‌تر شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در کشور عراق گفت: آمریکا و کشورهای غربی عامل ناامنی در کشور عراق هستند چرا که آمریکا پس از اشغال عراق با همدستی برخی از گروه‌های سلفی و وهابی، تضعیف و نابودی شیعیان و هتک حرمت به بارگاه‌های ائمه اطهار (ع) را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

خطیب جمعه موقت ارومیه خاطرنشان کرد: شیعیان با آگاهی از توطئه‌های دشمنان با وحدت و همبستگی خود نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول