اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر:

13 اثر ثبت جهانی شوشتر مرمت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر از مرمت 13 اثر ثبت جهانی شده شوشتر در آینده نزدیک خبر داد.

13 اثر ثبت جهانی شوشتر مرمت می‌شوند

امین محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: 13 اثر ثبت جهانی شده شوشتر در ردیف مرمت قرار گرفته است و در حال تهیه طرح مرمت این آثار هستیم.

وی با اشاره به اینکه مرمت این آثار تاریخی نیازمند اعتبار زیادی است، بیان کرد: برای این مهم تا کنون 8 میلیارد ریال اعتبار به پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر اینکه برخی از آثار تاریخی شوشتر نیازمند حفاظت اضطراری است، افزود: برخی از آثار تاریخی شوشتر نیازمند حفاظت اضطراری است و نیاز است که این آثار تاریخی در اسرع وقت مرمت و طرح حفاظت اضطراری آنها تهیه و اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه اعتبار اختصاص داده شده بسیار کم است، گفت: اعتبار اختصاص داده شده بسیار کم است ولی تلاش شده تا با این اعتبار در همه آثار ثبت جهانی شده اقدامی انجام شود و در این باره همه آثار را در فهرست تعریف پروژه ثبت کرده‌ایم.

محمودزاده با اشاره به اینکه در سال‌جاری تنها می‌توانیم در راستای حفاظت اضطراری اقداماتی انجام دهیم، تأکید کرد: در سال‌جاری تنها می‌توانیم برای رفع خطر و بهبود شرایط آثار تاریخی اقداماتی انجام دهیم و در این باره برخی از آثار در اولویت قرار دارد.

وی افزود: بند ماهی‌بازان، بند میزان، کلاه‌فرنگی و... در اولویت‌های نخست پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر است و در این باره در حال اجرای پروژه‌های مرمتی و حفاظت اضطراری هستیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول