اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان:

بیماری‌های واگیردار از مهم‌ترین موانع رشد دامپروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیماری‌های واگیر دامی از مهم‌ترین موانع رشد صنعت دامپروری بوده و بیماری تب برفکی از مهم‌ترین عوامل تهدید کننده سرمایه و تولیدات دامی کشور است.

بیماری‌های واگیردار از مهم‌ترین موانع رشد دامپروری است

غلامرضا زیدآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان بیماری‌های واگیر دامی را از مهم‌ترین موانع رشد صنعت دامپروری در دنیا دانست و اظهار داشت: بیماری تب برفکی از مهم‌ترین عوامل تهدید کننده سرمایه و تولیدات دامی کشور است که می‌تواند خسارت‌های اقتصادی جبران‌ناپذیری به صنعت دامپروری وارد کند.

وی افزود: از خسارت‌های اصلی این بیماری ‌می‌توان به تلفات در دام‌های جوان، کاهش تولید شیر و گوشت دام‌ها به دلیل وجود تب، بی‌اشتهایی اشاره کرد.

زیدآبادی عنوان کرد: علائمی مانند تب، بی‌اشتهایی، افت تولید شیر، ریزش بزاق، لنگش، تاول‌ها و زخم‌های دهان و سم ‌از مهم‌ترین علائم بالینی این بیماری هستند. 

وی بیان داشت: مراقبت و ارزیابی وضعیت بیماری در سطح جمعیت دامی استان کرمان در کنار واکسیناسیون ‌مهم‌ترین اقدامات این اداره کل برای پیشگیری از بیماری تب برفکی است.

‌زیدآبادی با اشاره به نقش تولیدات دامی در اقتصاد کشور عنوان کرد: یکی از ارکان تحقق شعار "تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی" حمایت از تولیدات دامی و صنعت دامپروری است.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از تولیدات دامی موجب رونق اقتصاد و اشتغال است، گفت: مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دامی نخستین گام در مسیر حمایت از تولیدات دامی و صنعت دامپروری است.

مدیرکل دامپزشکی کرمان تصریح کرد: در راستای حمایت از تولیدات دامی‌ طی سال گذشته یک میلیون و 325 هزار و 676 رأس گوسفند و بز و 298 هزار 187 رأس گاو‌ علیه تب برفکی واکسینه شدند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول