اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان:

بیماری نیوکاسل 25 درصد تلفات به مرغ‌داری‌های اصفهان وارد کرد

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان گفت: مرغ‌داری‌های استان اصفهان 25 درصد تلفات به دلیل بیماری نیوکاسل داشتند و دولت موفق به ریشه‌کن کردن این بیماری نشده است.

بیماری نیوکاسل 25 درصد تلفات به مرغ‌داری‌های اصفهان وارد کرد

بهرام پاکزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با قیمت مرغ اظهار کرد: قیمت مرغ از دو ماه پیش تاکنون افزایش پیدا کرده و قیمت جوجه دو برابر شده است.

وی در ادامه افزود: قیمت سویا گران است و کیلویی یک هزار و 700 تا یک هزار و 800 تومان بوده و سایر نهاده‌ها مانند مکمل‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان گفت: در ماه‌های رجب و شعبان، تقاضا برای مرغ افزایش پیدا می‌کند و با توجه به اینکه قیمت گوشت قرمز گران شده است مردم تمایل بیشتری به مرغ پیدا کردند و همین عامل سبب افزایش قیمت مرغ شده است.

وی با اشاره به وضعیت واکسن‌های مورد نیاز مرغ‌داران اذعان داشت: در زمینه واکسن کمبود وجود دارد و مرغداران حق انتخاب برای واکسن ندارند.

پاکزاد در مورد میزان تلفات در مرغ‌داری‌ها تصریح کرد: براساس اعلام اداره دامپزشکی، مرغداری‌های استان اصفهان 25 درصد تلفات به دلیل بیماری نیوکاسل داشتند و این تلفات کیلویی 800 تومان برای مرغداران هزینه دارد.

وی افزود: دولت وعده داده بود که نهاده‌ها را با قیمت پایین عرضه کند و این وعده محقق نشد و در حال حاضر دولت باید نهاده‌ها را به موقع برساند و قیمت تضمینی برای مرغ در نظر بگیرد تا مرغداران نگران جوجه‌ریزی نباشند و تولید در کشور وجود داشته باشد.

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است که اگر مرغ دو نرخی شود، مرغ ارزان به دست مصرف کننده نمی‌رسد و سبب ایجاد بازار سیاه می‌شود.

وی در پایان در مورد قیمت مرغ اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری‌ها، 3 هزار و 600 تا 3 هزار و 700 تومان است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول