اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس مصوبه شورای عالی استان‌ها

معابر و خیابان‌های شهرهای کشور به نام ابوموسی نامگذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای اسلامی شهر خمین از نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی تمام شهرهای کشور به نام ابوموسی خبر داد.

معابر و خیابان‌های شهرهای کشور به نام ابوموسی نامگذاری می‌شود

سیدمهدی ساداتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی استان‌ها که دو روز گذشته در مشهد مقدس به تصویب رسید شهرداری‌های سراسر کشور موظف شدند یکی از خیابان‌های اصلی شهر خود را به نام ابوموسی نامگذاری کنند.

وی تصریح کرد: این مصوبه در پنجاه و هفتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها و در قالب طرح دو فوریتی شورا به تصویب رسید.

عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به ادعای واهی برخی از کشورهای عربی پیرامون جزایر تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی گفت: جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی بنا بر اسناد و دلایل متقن تاریخی جزء جدایی‌ناپذیر سرزمین پر افتخار ایران اسلامی بوده است.

ساداتی افزود: تردیدی نیست که همه افراد حقیقی و حقوقی باید برای حفظ وحدت ملی در راستای تقویت احساسات پاک ملت فهیم ایران و با تکیه بر اعتقادات دینی و مذهبی تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان داخلی و خارجی گوشه چشمی به خاک این کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: هر وجب از خاک این جزایر یادآور خاطرات و تجلی‌گاه رشادت‌های بزرگ‌مردان و شیر زنانی است که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور جان‌فشانی کرده و بدین منظور شورای عالی استان‌ها مصوبه‌ای را به تصویب رساند و در آن شهرداری‌ها را موظف کرد تا یکی از خیابان‌ها و معابر اصلی شهر خود را به نام ابوموسی نامگذاری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر خمین اظهار کرد: این اقدام مهم می‌تواند موجب تقویت و همبستگی و وحدت ملی شده و برای مردم ایران و سایر نقاط دنیا جذابیت به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول