اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حائری شیرازی:

علوم انسانی باید مبنای قرآنی و اسلامی داشته باشد

خبرگزاری فارس: عضو شورای خبرگان رهبری گفت: علوم انسانی باید مبنای قرآنی و اسلامی داشته باشد.

علوم انسانی باید مبنای قرآنی و اسلامی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی ظهر امروز در در نشست بررسی عرفان امام خمینی(ره) در دانشگاه ایلام اظهار داشت: علوم انسانی در بین علوم مختلف فرمانده است و همه بدبختی‌های امروز بشر محصول علوم انسانی است و برای این باید این علوم بر مبنای قرآنی و اسلامی قرار گیرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به امر دقت و اهتمام به علوم انسانی تاکید ویژه‌ای داشتند و فرمودند که اساتید علوم انسانی باید تقوا داشته باشند وگرنه به فساد کشیده می‌شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دل مومن خانه خداست و آنچه درباره انسان گفته می‌شود باید در ارتباط با این موضوع باشد و وقتی می‌خواهیم در باره عرفان امام خمینی (ره) اظهار نظر کنیم اولین نکته این است که امام (ره) انسان را می‌شناخت و دل خود را پاک کرده بود و با این دید به مردم نگاه می‌کرد.

آیت‌الله حائری تصریح کرد: خانه کعبه انسان را به یاد خدا می‌اندازد و وقتی دل به یاد خدا افتاد قائم می‌شود و دل ما به خداوند وصل می‌شود.

رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: همه ابعاد شخصیت‌های بزرگ و تأثیرگذار جامعه برای مردم شناخته شده نیست.

طاهر علی‌محمدی اظهار داشت: تنها یک بعد از شخصیت این افراد مهم و تأثیرگذار شناخته شده و به دیگر ابعاد کمتر پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: این امر در ارتباط با حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بزرگ‌ترین شخصیت اسلامی بعد از ائمه تطابق دارد.

این مسئول اضافه کرد: چون امام خمینی (ره) شخصیتی سیاسی بوده و معمولا صاحب نظران به بعد شخصیت سیاسی ایشان می‌پردازند و به دیگر ابعاد شخصیت ایشان و از جمله بعد عرفانی ایشان کمتر می‌پردازند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول