اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرحله دوم صورت می‌گیرد

اجرای طرح اعتباربخشی فرهنگی بیمارستان‌های فارس

خبرگزاری فارس: مرحله دوم طرح اعتباربخشی فرهنگی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس آغاز شد.

اجرای طرح اعتباربخشی فرهنگی بیمارستان‌های فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه در این زمینه گفت: دومین مرحله از طرح اعتباربخشی فرهنگی بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از 22 خرداد ماه سال جاری در شهرستان مرودشت و در مجتمع آموزشی درمانی شهید مطهری این شهرستان آغاز شده است.

عبدالعلی محقق‌زاده افزود: این طرح که برای نخستین بار در سطح کشور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرا شد، در مرحله نخست فقط بیمارستان‌های شهر شیراز را در بر می‌گرفت که طی آن، از مجموع 34 بیمارستان فعال زیر پوشش این دانشگاه، 11 بیمارستان موفق به دریافت مهر شافی شدند.

وی اضافه کرد: در این طرح، شاخص‌ها و معیارهای مشخص و از پیش تعیین شده‌ای برای بررسی و ارزیابی هر بیمارستان در نظر گرفته شده که وضعیت مراکز درمانی موجود بر اساس همین مقایسه ارزیابی و امتیازدهی می‌شود.

محقق‌زاده بیان کرد: پوشش مناسب بیماران در بخش‌ها و اتاق عمل، رعایت حریم خصوصی بیمار، پیگیری نارضایتی بیماران، بررسی رفتار کارکنان با بیماران، رضایت‌مندی بیماران و همراهان، رعایت قواعد اخلاقی و نحوه پوشش کادر درمانی و اداری، رعایت موازین شرعی و ادای فریضه نماز در بیمارستان‌ها از جمله معیارهای این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی مرحله دوم بررسی و ارزشیابی وضعیت بیمارستان‌های شیراز نیز آغاز می‌شود، گفت: بیمارستان‌هایی که در بهمن ماه سال گذشته و در مرحله نخست موفق به اخذ مهر شافی شده بودند، باید در مرحله دوم این ارزشیابی حداقل 10 امتیاز بالاتر از مرحله قبل به دست آورده تا امکان حفظ این مهر برایشان باقی بماند.

محقق زاده ادامه داد: با توجه به آغاز این ارزشیابی در بیمارستان‌های شهرستان‌های فارس، به‌زودی شاهد شناسایی بیمارستان‌های برتر در سطح شهرستان‌ها نیز خواهیم بود که این موضوع باعث ارتقای سطح فرهنگی و عملکرد معنوی و نیز تکریم ارباب رجوع در تمام مراکز درمانی استان فارس می‌شود.

انتهای پیام/‌ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول