اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبر داد

ثبت‌نام 50 هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ بیش از 50 هزار نفر در استان اردبیل در طرح بزرگ حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام 50 هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر عصر امروز در مراسم راه‌اندازی مرکز آموزشی تخصصی قرآن کریم در اردبیل اظهار داشت: با آغاز نهضت بزرگ حفظ قرآن در کشور و به تبع آن در استان اردبیل نیز این حرکت مورد استقبال مردم قرار گرفته که در جامعه دانش‌آموزی توسعه و گسترش آن را شاهد هستیم.

وی از تربیت و تأمین نیروی متخصص در 10 عنوان اعم از سطوح عمومی، متوسطه، عالی و تخصصی خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه فعالیت‌های تحقیقی و ترویجی نیز با هدف گسترش مفاهیم قرآن و تفسیر مدنظر است که یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی ما تحقق همین موضوع است.

صابر اعزام قاریان برای اجرای برنامه‌ها، حضور در محافل و مجالس قرآنی، اعزام داوران برای حضور در مسابقات قرآن کریم در رشته‌های مختلف و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی نظیر کودک و نوجوان، جوان و خانواده را از دیگر اولویت‌های دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار آن شاهد برگزاری جشنواره نغمه‌های آسمانی، مسابقه بزرگ نورالهدی، برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی، برگزاری کارگاه آموزشی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی با حضور اساتید کشوری هستیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری آموزش‌های تخصصی قرآن کریم را نخبه‌پروری و کمک به تربیت نیروهای تخصصی اعلام کرد و افزود: در اجرای فعالیت‌های موثر قرآنی راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی کارآمد بسیار مفید و مؤثر است که امیدواریم در تعامل با مؤسسات و خانه‌های قرآنی بتوانیم این اهداف را به ثمر بنشانیم.

به گزارش فارس، مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل پرورش استعدادهای برتر قرآنی و برداشتن گام‌های بلند برای توسعه و ترویج مبانی قرآن کریم را ضروری خواند و اضافه کرد: شناخت مفاهیم قرآنی تابع معرفت انسان است.

صابر ضرورت توسعه مفاهیم قرآنی در جامعه را خاطرنشان کرد و ادامه داد: قرآن بزرگ‌ترین منبع تعلیم و تربیت دینی و اخلاقی است و درک عمیق مفاهیم سازنده این کتاب عالی‌ترین شکل ارتباط با کلام حق تعالی است.

وی تدبیر و اندیشه در معانی قرآن را عامل مهمی در ارتقای بصیرت و آگاهی دانست و گفت: سخن الهی همواره نافذ و دارای قداست است اما تأثیر اصلی قرآن که همان هدایتگری قرآن است در گرو درک مفاهیم موجود در این کتاب آسمانی است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول