اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران:

مهارت‌آموز مازندرانی رقیب آمریکایی را پشت سر گذاشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: مهارت‌آموز مازندرانی رقیب آمریکایی را پشت سر گذاشت و به مسابقات جهانی راه یافت.

مهارت‌آموز مازندرانی رقیب آمریکایی را پشت سر گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران شامگاه شنبه با حضور مدیران عضو این کارگروه و با ریاست سیدعلی اکبر طاهایی استاندار مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران از فعالیت 18 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی در استان خبر داد.

عبدالرضا شریعت‌نژاد از فعالیت دو مرکز فنی و حرفه‌ای ویژه خواهران در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد واحدی دیگری برای بهره‌مندی بانوان متقاضی امسال عملیاتی شود.

وی تعهد آموزشی امسال مازندران را 26 میلیون نفر ساعت برشمرد که 75 درصد این مقدار قرار است توسط بخش خصوصی اجرایی شود.

این مسئول با اعلام فعالیت یک هزار و 200 آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه‌ای در مازندران از برون سپاری ماموریت فنی و حرفه‌ای خبر داد.

شریعت‌نژاد اضافه کرد: روش برون‌سپاری در فنی‌ و حرفه‌ای به صورت خرید خدمات است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران یادآور شد: امسال تمام اجرای طرح برون‌سپاری فنی و حرفه‌ای توسط شرکت‌های فنی و حرفه‌ای تعاونی اجرایی می‌شود.

وی از فعالیت 130 رشته فنی‌و حرفه‌ای در مازندران خبر داد که در مراکز ثابت و سیار به متقاضیان دریافت مهارت آموزش داده می‌شود.

این مسئول از اجرای طرح نظام استاد شاگردی در فنی و حرفه‌ای مازندران خبر داد و افزود: در این طرح تمام واحدهای حرفه‌ای و خدماتی مانند تعمیرگاه‌های خودرو زیر نظر لیسانس فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

وی از موفقیت مهارت‌ آموز مازندرانی در پروژه برگزیدگان مسابقات جهانی مهارتی لایپزیک آلمان خبر داد و گفت: کامیار صادقی در رشته جوشکاری بعد از 40 سال این رتبه را به دست آورد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران در تشریح این موفقیت اظهار داشت: مهارت‌آموز مازندرانی در حالی به این موفقیت دست یافت که رقیب آمریکایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب این مهارت‌آموز مازندرانی دو‌بار رای‌گیری شد، گفت: رقیب آمریکایی نیز به دلیل مهارت این کارآموز مازندرانی، رای خود را به ایران داد و موفقیت صادقی را پذیرفت.

شریعت‌نژاد از راه‌اندازی دو واحد دانشگاهی علمی و کاربردی در مازندران خبر داد و بیان داشت: مرکز آموزش تخصصی فنی و حرفه‌ای کشاورزی نیز در فضای به وسعت 5 هزار متر مربع در شهرستان ساری ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول